Een Eenvoudiger Schenkproces Om Chaos In De Schenking Achter Te Laten

Chaos is tegenwoordig overal aanwezig waar we ons keren. Ik ervaar het liever niet als ik iets nieuws creëer. Ik kies ervoor om de chaos gewoon in het water te laten. Dit wordt uiteindelijk gecreëerd door twee extreem verschillende componenten; chaos en organisatie. Voor mij is organisatie nodig om chaos te creëren.

Je hebt waarschijnlijk een systeem als je al een tijdje aan het gieten bent, ook al lijkt het je niet zo. Ik weet dat toen ik voor het eerst begon, ik overal was. Mijn werkgebied was constant in chaos. Ik zou het project verlaten om verf/gereedschap/papieren handdoeken/handschoenen enz. te vinden. Ik gooide flessen om en schonk bekers in; en in feite meer vernietigd dan ik heb gemaakt.

Wat erger is, ik zou beginnen te schilderen en niet weten wat ik wilde schilderen; de hoeveelheid verf die nodig is; wat te doen met de voorraden of natte doeken; en ga zo maar door. Er moesten zoveel beslissingen worden genomen en er ontstond zoveel verwarring en chaos dat mijn ware creativiteit daarbij verloren ging.

Na een paar maanden frustratie drong het tot me door dat het hele proces niet zo frustrerend en chaotisch hoeft te zijn. Ik wist dat als ik op de een of andere manier mijn gebied en de manier waarop ik denk door de benodigdheden van het gieten zou kunnen organiseren, ik me op het gieten zou kunnen concentreren, ontspannen en letterlijk met de stroom meegaan.

Organiseren is voor sommigen een karwei en voor anderen een feest. Ongeacht waar u zich op het spectrum bevindt, doe wat u het leukst vindt. Het maakt me productiever en leuker als ik een plan heb voor wat ik ga schenken voordat ik aan tafel ga zitten.

Het hebben van een plan voor wat je wilt bereiken kan frustratie verminderen, tijd en in mijn geval geld besparen door geen verf en andere benodigdheden, waaronder doeken, te verspillen.

Uw Benodigdheden Organiseren

U kunt uw ruimte indelen op een manier die u het handigst vindt. Ik heb drie opslagruimtes voor mijn benodigdheden; werkruimte, binnen handbereik en misc/bulk. De items die ik bij elke schenking gebruik, staan altijd op mijn schenktafel; wat ik misschien nodig heb, zijn slechts een paar stappen verwijderd en dingen die ik zelden gebruik of de bulkartikelen worden opgeslagen in andere ruimtes in huis.

Benodigdheden Voor Werkruimte

Overweeg hoe u verf, gereedschap en wegwerpmaterialen gebruikt. Welke gebruik je bijna elke keer dat je schenkt?

Ik bewaar mijn primaire kleuren (wit, zwart, blauw, rood en geel) op mijn tafel, klaar voor gebruik. Ik heb ook altijd verse papieren handdoeken en handschoenen, een spuitfles en een handvol schenk-/mixbekers. Er is een pot met water voor het opruimen van gereedschap en twee schone vuilniszakken voor afval en verf lopen onder het canvas weg. Ik gebruik zeker mijn fakkel elke keer als ik schilder, dus het is altijd achter aan mijn tafel.

Sluiten Maar Niet Sluiten

Ik bewaar de extra’s van de tafel om mezelf wat ruimte te geven om te werken en te ademen tijdens het schilderen, maar toch dichtbij genoeg om te bereiken als dat nodig is. Dus ik heb bijvoorbeeld niet alle 75 verfsoorten nodig, maar de rest kan gemakkelijk toegankelijk zijn om naar behoefte uit te trekken. De mijne zijn letterlijk anderhalve meter verwijderd van waar ik zit.

Ik gebruik graag een breed scala aan vormen om over te gieten, veeggereedschap, spatels, verschillende buizen en rietjes om door te blazen en natuurlijk mijn extra doeken. Hoewel ik alleen de primaire kleuren op mijn tafel bewaar, zijn er momenten waarop ik op het laatste moment een andere kleur of type (meestal metallics) moet toevoegen. Al deze items, samen met extra kopjes, handschoenen en handdoeken, zijn gemakkelijk toegankelijk, maar niet in de weg. Het lijkt me logisch om ze naast de tafel te houden.

Zelden Gebruikte Of Bulkartikelen

Misschien ben je net als ik en geef je er de voorkeur aan dingen in bulk te kopen. Floetrol per gallon – soms meerdere gallons als het in de aanbieding is of een tekort; koffers met wegwerpbekers en -handschoenen; inclusief papieren handdoeken en doeken zijn slechts enkele van mijn typische bulkaankopen. Je kunt maar een paar schilderijen in je atelier bewaren. Als je niet genoeg ruimte hebt, kun je de benodigde benodigdheden meenemen en de rest in de garage of kast bewaren. Wees creatief met je opslag.

Hier is mijn geheim! Ik heb meer dan twee jaar extra kopjes in een rieten mand bewaard voor iedereen die mijn huis binnenkomt – ze weten het gewoon niet.

Bewuste Organisatie Van Uw Werkruimte

Mijn werkruimte kan chaotisch zijn en mijn schilderijen zullen eronder lijden. Ik leerde al snel dat ik drie aparte ruimtes nodig had voor mijn schilderijen.

1. Een werkruimte die voor jou logisch is. Eenvoudige indeling met de essentie, met goede verlichting en op een hoogte die ik comfortabel kan gebruiken.

2: Ik geef er de voorkeur aan om de nieuw gemaakte pour ten minste 48 uur op een rooster over te brengen. Soms bedek ik de grotere stukken met een plastic bak als ik me zorgen maak over drijvers in de lucht, vooral als ik van plan ben het te verkopen of weg te geven.

3: Omdat ik in de Pacific Northwest woon, waar het gemiddeld acht maanden regen per jaar valt, laat ik de meeste schilderijen nog een paar dagen op een tafel drogen voordat ik mijn schilderijen signeer, vernis en schoonmaak. Ik gebruik deze ruimte ook om een stuk op te hangen om te zien hoe ik het leuk vind, omdat soms verschillende oriëntaties (portret of landschap) een vreemd schilderij iets kunnen maken waar je van houdt of waar je een hekel aan hebt. Besteed geen aandacht aan de naaimachine, het is gewoon meer eenvoudige creatieve opslag voor al mijn sluwheid! Het is zo zwaar dat ik het niet verplaats, behalve als ik aan het quilten ben.

The Grandma Way: Het is ook een plek waar mijn kleinzonen Ryder en Levi hun creatieve werken kunnen ophangen. We gingen naar dezelfde kunstacademie en ik zag de bloemen.

Mentale Voorbereidingstip

Soms zijn het de kleine dingen die het verschil maken. Het mengen van mijn verf is mijn favoriete ding. Dan haal ik eventuele extra verf, Floetrol en lege kopjes van tafel. Voor de meeste mensen is het een kleinigheid, maar voor mij is het een manier om mentaal over te schakelen van voorbereiden naar alleen maar aan het gieten denken.

Mijn Favoriete Tijdbesparende Tip

Door uw favoriete verven in een batch voor te mengen en ze in verzegelde flessen te verzegelen, kunt u tijd en geld besparen. Ik doe dit bijvoorbeeld met mijn wit, zwart, primair blauw, geel en rood. Als ik weet dat ik turkoois of koraal in meerdere schilderijen zal gebruiken, kan ik er meer van premixen om op te slaan. Het is makkelijk:

    • Meng je verf gewoon zoals gewoonlijk
    • Doe het mengsel in een schoon glas. Ik gebruik een verffilter om eventuele klonten op te vangen, maar het is niet nodig.
    • Sluit goed af om te gebruiken wanneer je het nodig hebt!

Dit zijn de meest elementaire ideeën die ik nuttig heb gevonden. Ik hoop dat het lezen over organisatie je zal helpen om kritischer na te denken over hoeveel tijd je voor en na het gieten besteedt. Onthoud dat je doet wat voor jou werkt; leer van je fouten; en manieren bedenken om uw eigen proces te verbeteren.

Hoewel ik talloze tips zou kunnen opnoemen die ik nuttig heb gevonden, hoor ik liever van je. Welke organisatorische trucs, gewoonten of nuances heb je opgenomen in je pre- of post-pour-proces?