Een Uil Toevoegen Aan Een Acrylgiet

Ik ben 11 jaar geleden serieus gaan schilderen. Ik heb om te beginnen een paar kunstlessen gevolgd. Ik heb altijd een natuurtalent gehad en ben erg creatief. Terwijl ik mijn favoriete medium probeerde te vinden, probeerde ik veel verschillende media. Toen ontdekte ik dat ik het heerlijk vind om met pastelkleuren te werken. Ik ben meteen begonnen met het maken van dierenportretten. Dat was realisme. Dat was oké voor een tijdje, maar ik vond het te serieus omdat ik een perfectionist ben. Ik moest iets leukers vinden. Ik begon op YouTube te zoeken naar video’s die me zouden kunnen interesseren. Toen vond ik acryl gieten! Welnu, ik heb het geweldig naar mijn zin, maar er ontbreekt nog steeds iets voor mij. Na het inschenken begon ik de creaties erin te zien en begon ik ze te verfraaien. Ik had ook geen idee dat dat iets was totdat ik werd uitgenodigd voor een andere groep voor verfraaide schenkingen! Laten we naar het schilderij van de wijze oude uil gaan dat ik heb gemaakt. Het was een uil, ook al wist ik dat eerst niet. Ik wilde echter iets houtachtigs bij de achtergrond.

Ik gebruikte een gespannen doek van 1251 cm. Die ik met Gesso heb geprimed en 24 uur heb laten drogen. Twee delen floetrol, een deel verf en een beetje water werden gebruikt om het mengsel te gieten tot het een honingachtige consistentie had. Er is geen siliconen.

De kleuren voor het gieten gebruikte ik vloeibare ambachtelijke verf goudbruin (toegevoegd aan het goudbruin een beetje vintage goud metallic) gebrande omber, zwart en wit. Ik heb de schenking in verticale strepen gelaagd, beginnend met zwart aan de onderkant. Daarna heb ik willekeurig de andere kleuren in lagen aangebracht en zo naar de bovenkant van het canvas gewerkt. Ik heb ook een klein strookje zwart in het midden onderaan toegevoegd. Aan de bovenkant heb ik een grotere witte streep gebruikt. Toen deed ik een swipe. Ik veegde naar beneden vanaf het wit met een droge papieren handdoek, een stuk dat groot genoeg was om de hele bovenkant van het canvas te bedekken en veegde het wit in één keer helemaal naar beneden naar het zwart. Het canvas heeft twee weken gestaan om te drogen.

Nu voor de verfraaiing: ik heb zware acrylverf van goede kwaliteit gebruikt. De kleuren zijn titaanwit, gebrande omber, okergeel, ruwe sienna, gebrande sienna en zwart. Oh en een klein beetje ftalo-groen voor de ogen.

Ik schetste de uil op het droog gegoten canvas met een zachte witte pastelstick. Eerst schilderde ik de snavel en de ogen. Daarna heb ik de rest geverfd. Ik heb mijn verf op sommige plekken verdund, zodat ik nog steeds het gieten door de uil kon zien. Ik heb geen spuitlak of een ander type glans gebruikt. Als je verf van goede kwaliteit gebruikt, heb je dat niet nodig. Tenzij je van de glanzende look houdt. Daar ga je! Het is klaar en ik hou ervan! Mijn wijze oude uil.