Hoe Maak Je Een Enorm Acryllandschap?

Zeven schilderijen en enkele weken geleden begon ik te leren hoe ik een landschap kon creëren met behulp van giettechnieken. Ik ging terug door mijn blogberichten en vond deze regel uit de allereerste landschapsblog:

Mijn doel is om een manier te vinden om een afbeelding te creëren die onmiskenbaar een landschap is, maar vooral uniek en mooi is gemaakt vanwege de gietmagie waar we allemaal van houden.

Hieronder staat het schilderij dat ik een paar dagen geleden voor dit project heb gemaakt.

Vrienden, ik geloof dat ik er ben! Ik heb mijn doel bereikt en het voelt geweldig! Ik weet zeker dat ik nog zoveel meer kan doen in de wereld van de gestorte landschappen. Ik begin net te leren hoe ik bomen moet maken! maar ik voel me echt goed over mijn reis tot nu toe. Hoewel ik van plan ben door te gaan met het creëren van deze landschappen en het verkennen van nieuwe ideeën, heb ik het gevoel dat het harde werk is gedaan.

Als ik terugdenk aan de afgelopen weken, herinner ik me drie dingen: vertrouwen en geduld. En doorzettingsvermogen.

Ik denk dat het beste wat ik tijdens dit hele proces heb gedaan, was mezelf toestemming te geven om te falen. Ik wilde iets nieuws proberen met gietschilderen dat ik nog nooit had gedaan: de verf gebruiken om een landschap te creëren in plaats van een abstract beeld. Op de een of andere manier wist ik dat ik de ervaring inging dat het tijd zou kosten (en verschillende doeken) voordat ik de resultaten begon te zien die ik wilde. Ik denk dat je dat geduld zou noemen.

Het was belangrijk om door te zetten. Kunstenaars leggen zichzelf vaak te veel druk op om mooie dingen te maken. Schilderen was veel leuker en leuker toen ik me realiseerde dat dit schilderij misschien niet het schilderij is dat ik wil, maar het zal me waarschijnlijk iets geven om te gebruiken voor mijn volgende project. Ik lach veel als ik terugdenk aan de eerste drie of vierde schilderijen. Hoewel ze niet precies waren waar ik op had gehoopt, leerde ze me allemaal meer over hoe ik daar moest komen. Dat noem ik doorzettingsvermogen.

Ik vind het heerlijk om naar deze schilderijen te kijken en ze te vergelijken.

Ze hebben allebei vergelijkbare kleurenschema’s en je kunt je voorstellen hoe de lucht in het eerste schilderij langzaam veranderde in de enorme lucht van schilderij zeven. De grond werd veel overtuigender toen ik overstapte van kantelen naar vegen. Het belangrijkste dat heeft bijgedragen aan het creëren van een gegoten landschap, was het toevoegen van een duidelijke horizonlijn. Hier begon het allemaal samen te komen.

Ten slotte, en ik merk dat ik dit vaak tegen mijn studenten zeg, probeer van elk schilderij iets te leren. Zelfs als je niet blij bent met een bepaald schilderij of project, leer ervan. Analyseer het schilderij en overweeg wat werkt en wat niet. De volgende keer dat je schildert, haal je eruit wat niet werkte en maak je de goede dingen opnieuw. Deze mentaliteit zal je helpen dingen te creëren waar je van houdt als het een onderdeel is van je schilderproces. Dat is het moment waarop je zelfvertrouwen begint op te bouwen. Als je eenmaal vertrouwen hebt in je capaciteiten, vind je het misschien niet zo erg als het even duurt om je doel te bereiken. Onthoud dat het maken van kunst een reis is, geen bestemming.

Heel erg bedankt dat je met mij op deze landschapsstromende reis bent gegaan. Vorige week heb ik 10 stappen geschetst die voor mij hebben gewerkt. Ik hoop dat je een canvas pakt en het nog een keer probeert. Deze landschappen kunnen heel mooi zijn.