Start Blog Seite 6

Wijsheid En Inspiratie Opdoen Van De Acrylgietgemeenschap

Aangezien ik nog relatief nieuw ben in het gieten als kunstvorm, merk ik dat ik vaak door de blog en het kanaal snuffel om een how-to te vinden over een techniek of inspiratie of een bepaald kleurenschema. Deze archieven zijn geweldig. Ik ben nog steeds dingen aan het vinden. Toen las ik het artikel van Kelsey Rodriguez over het belang van het bereiken van de lokale gemeenschap. Het viel me op hoe nauwkeurig ze was. Ik realiseer me hoe vaak ik contact opneem zonder het te beseffen. Met dat alles in mijn hoofd, wilde ik iets van een spiekbriefje/mijn favoriete hits opstellen voor mensen die nu net naar deze gemeenschap komen of voor mensen die misschien nog niet in de diepten van alle dingen zijn gedoken er zijn te bieden. Dit zijn een paar van mijn favorieten, de artikelen die ik het meest inspirerend en nuttig vond. Ook voor jou kunnen ze iets betekenen.

Jenny Postss Opal Pour

Dit was een van de eerste gietbeurten die ik zag waar ik van ging, oh wauw, dat wil ik doen! Voor mij is een groot deel van deze kunststijl het nemen van die grote artistieke risico’s en het proberen van dingen die misschien niet zouden moeten werken. Deze pour gaat over het samenvoegen van alles in een kopje of op het canvas om te zien hoe het uitpakt. Het is ook een kijkje in het leven van een andere kunstenaar, en het feit dat ze verwees naar een van de pogingen die ze deed bij deze poging mislukt, maakt dat ik mijn eigen kunst op een vreemde manier beter begrijp. Schoonheid is subjectief en schoonheid zit in het oog. Dit zijn de twee dingen die ik moet onthouden als ik aan mijn kunst denk en wat ik als een mislukking zou beschouwen.

Deze video / dit artikel heeft me meerdere keren gered. Je denkt dat je alles weet over kleuren uit je tijd op de kleuterschool, rood en geel maken oranje, rood, geel en blauw zijn de primaire kleuren, enz. Dit is slechts het topje van een ijsberg. Dit stuk houdt mijn hand vast door uit te zoeken wat wel en niet bij elkaar past in een kopje, waar kleuren thuishoren, wat zal knappen, wat zal zinken en in modder zal veranderen. Het is er allemaal in één gemakkelijk te volgen overzicht, met een grafiek!

Ik heb deze video onlangs gebruikt als een gids voor mijn eerste boomringschenking en het was zo nuttig en precies wat ik moest zien om de moed te krijgen om die schenking te schenken. Deby Coles is eigenlijk onze voormoeder in deze gemeenschap en ik heb veel van haar geleerd sinds ik begon. Hoewel er op deze blog veel andere bronnen staan voor giettechnieken, kunnen jaarringen moeilijk te vinden en te volgen zijn. Wat ik zo leuk vind aan Debys, is dat ze het stap voor stap doet, ons vanuit elke hoek laat zien wat ze doet, en haar product heeft dat mooie en duidelijke patroon.

Midge Pippels vlinder versiering

Het gieten van acryl is een zeer divers proces dat veel verschillende verfraaiingen mogelijk maakt. Ik heb er zelf een paar onder mijn riem. Maar deze verfraaiing is uniek in zijn soort. Deze verfraaiing is uniek omdat er veel verschillende elementen in worden gebruikt. Het is zo levensecht dat je er naar blijft kijken. Er zijn kralen en textuur en zoveel meer dan je ziet aan een alledaagse verfraaiing. Midge is mijn go-to voor verfraaiingsideeën in deze gemeenschap. Ik ben nog lang niet in staat om te doen wat ze doet en dingen in de schilderijen te zien zoals zij doet, maar dit zijn zeker dingen om naar te streven.

Steve Shaws dubbele swipe

Ik denk dat dit een van mijn favoriete en nuttigste stukken is geworden, omdat hij in de allereerste alinea zijn onzekerheid uitdrukt als het gaat om het opzetten van een swipe. Hoewel ik dol ben op vegen, heb ik soms nog steeds moeite om de veegkleuren in te stellen. Dit is een van de video’s die ik als zijwieltjes heb gebruikt om de veegbeweging te achterhalen en nu kom ik er af en toe op terug om mezelf eraan te herinneren dat niemand ooit zeker is van het project dat ze gaan ondernemen. Het is zowel een gids als een beetje comfort in één.

Je kunt heel veel mooie, nuttige en inspirerende stukken van deze community op mijn blog vinden. Het spijt me dat ik ze niet allemaal kon opnemen, maar ik hoop dat je een paar favorieten hebt die ervoor zorgen dat de gietinspiratie blijft stromen.

Vuurkleuren Acryl Gieten Swipe AcrylicPouring.com

Wanneer ik een gietschilderij aan het maken ben, word ik van nature aangetrokken door verschillende tinten blauw op te pakken en deze met elkaar te mengen. Turkoois is mijn favoriete kleur en de vloeibare aard van het gieten duwt bijna elke keer in de richting van een schilderij met een waterthema. Het gebeurt bijna elke keer, maar deze keer niet. Deze storting was anders. Ik wilde iets meer dan alleen rustgevend. Ik was op zoek naar iets brutaals en niet kalm. Ik was op zoek naar wat vuur!

Benodigdheden Die Ik Heb Gebruikt

  • Apple Barrel-verven Er werden drie kleuren gebruikt: zwart, echt rood en echt geel.
  • Silicone van 3in1 (precies hetzelfde bedrijf dat 3in1 oliën maakt)
  • Zinsser Paint Booster (ook bekend als Zinsser Flow Control Additive)
  • Water (In Atlanta gebruik ik het water uit de kraan, maar het kan zijn dat je flessenwater moet gebruiken.)

Omdat ik nog nooit eerder een vuurpoging had geprobeerd, besloot ik het simpel te houden. Ik zou slechts twee kleuren en één veegkleur gebruiken. Ik ging met wat ik bij de hand had, namelijk Real Red en Real Yellow, plus zwart, allemaal gemaakt door Apple Barrel.

De laatste tijd ben ik afgestapt van het gebruik van Floetrol en heb ik net water aan mijn verf toegevoegd, plus een paar shots Zinsser Paint Booster om te voorkomen dat de verf barst als deze opdroogt. Ik combineerde geel en rood om een romige consistentie te krijgen, en mijn zwarte verf was dik en glanzend.

Ik werk graag vrij groot, daarom heb ik een canvas van 1651 cm gebruikt. Ik voegde verschillende druppels (eigenlijk een klein straaltje) siliconen toe aan de rode en gele verf en goot het over het canvas. Vervolgens goot ik het zwart op het canvas en zwaaide het voorzichtig rond.

Wat naar voren kwam, was dramatisch. Het geel en rood bleven helder en het zwart voegde een mooi donker contrast toe. Ik heb uit nieuwsgierigheid een zaklamp op het doek gebruikt om te zien of er meer cellen zouden verschijnen. Een paar deden dat, maar het stuk behield grotendeels zijn oorspronkelijke pracht.

Ik denk dat mijn vurige schenking een succes was. Kijk eens of jouw mening hetzelfde is.

Siliconen Gebruiken Voor Mooie Cellen In Je Acrylverf Ultieme Gids

Siliconen Gebruiken Voor Mooie Cellen In Je Acrylverf Ultieme Gids

Hoewel er veel verschillende factoren zijn die een geweldig kunstwerk vormen (kleur, textuur, afwerking, enz.), Voor het gieten van acryl is geen enkel esthetisch kenmerk zo gewild als cellen. Siliconen, zoals de meeste ervaren gietkunstenaars je zullen vertellen, is de sleutel tot het creëren van dynamische cellen in je acrylgietschilderijen. Hoewel techniek zeker een verschil kan maken, komt het vooral neer op het gebruik van de juiste materialen. U moet de juiste mix van verven, mediums en additieven gebruiken, met name siliconen, om een ruimte te creëren waar cellen zich kunnen vormen.

Leg in deze gids goed uit waarom we zoveel van siliconen houden en schets de verschillende soorten die voor u beschikbaar zijn. Vertel je welke het beste werken, en geef je wat algemeen advies voor het gebruik van siliconen in je schenktuiten. Laten we beginnen!

Snelle Links

Hier zijn links naar winkels die de artikelen verkopen die in dit artikel worden genoemd.

  • Siliconenolie: Deze siliconenolie werkt goed om cellen te maken voor de meeste verven en andere toepassingen.
  • Blaster: Alternatief; in een mum van tijd te gebruiken
  • Liquid Wrench is een spraysmeermiddel dat kan worden gebruikt in snuifjes
  • WD40:Spuitsmeermiddel; te gebruiken in snuifje
  • CRC Heavy Duty: Spray Lubricant, te gebruiken in een mum van tijd
  • Smeermiddel voor loopbandriem: volledig helder en ruikt niet slecht

Waarom Siliconen Gebruiken Voor Acryl Gietcellen?

Er zijn verschillende dynamieken die in uw verf moeten voorkomen om cellen te kunnen vormen. Je hebt bijvoorbeeld nodig dat de verf soepel vloeit. Daarom beginnen we altijd met het mengen van verven met een goed gietmedium, zoals Floetrol of Liquitex.

Hoewel je sommige cellen kunt krijgen met slechts een gietmedium (en misschien een beetje water), zijn de meeste gietmedia te bindmiddel om te schilderen. Omdat ze zijn ontworpen om een zo perfect mogelijke consistentie te behouden, creëren ze meestal niet de gelaagde scheidingen en glijdende effecten die de meest opvallende cellen produceren.

Zij kunnen je helpen om daar te komen. Gietmediums verlengen ook de droogtijden, waardoor je meer kans hebt om met cellen te werken als ze eenmaal zijn gevormd. Floetrol is een siliconen leveller die u helpt de gewenste look te bereiken zonder een ruwe textuur achter te laten.

Wat je echt nodig hebt om die killercellen te krijgen, is iets dat niet goed mengt met je verf. Siliconen is het antwoord! Elke soort olie vermengt zich niet met verven op waterbasis, dus het toevoegen van een olie of ander smeermiddel aan uw verf kan helpen de lagen te scheiden en tegen elkaar aan te schuiven. Dit is een geweldig recept voor het maken van cellen. U kunt hoogstwaarschijnlijk op zijn minst enkele cellen maken door de olie aan uw verf toe te voegen zonder deze zelfs maar te hoeven branden.

Omdat siliconen voorspelbaar, neutraal en langdurig zijn, beschouwen we het als het beste glijmiddel om te gebruiken voor het gieten van acryl. Het is gemakkelijk te gebruiken, in tegenstelling tot water. Het heeft geen invloed op de kleur of wordt ranzig zoals veel natuurlijke oliën. Het is ook chemisch inert, zolang je maar pure siliconen krijgt. Het is ideaal voor zowel archief- als commissiestukken.

Verschillende Soorten Siliconen Voor Het Gieten Van Acryl

Zoals we hebben vermeld, is siliconenolie het favoriete hulpmiddel van veel schilders. Siliconenolie is licht en geconcentreerd en kan worden gebruikt om cellen te maken voor de meeste verf- of giettoepassingen. Niet alle siliconen smeermiddelen zijn echter gelijk gemaakt! Je kunt het in een aantal vormen en variëteiten krijgen, waaronder de onderstaande:

Spray Smeermiddelen

Deze komen vaak voor in bouwmarkten en schuurtjes voor thuisgereedschap. Deze merken zijn onder andere Blaster, Liquid Wrench en CRC Heavy-Duty. Je kunt ook de WD-40-versie vinden die siliconen bevat (maar niet in het blauwe blikje dat niet-siliconenvrij is).

Deze zijn niet duur en veel mensen hebben een aantal van deze items rondslingeren om te proberen. Deze zijn direct uit het blik te gebruiken. Spuit ze rechtstreeks in je kopjes terwijl je je verf aan het mengen bent.

Wij geven er echter de voorkeur aan om de olie in een apart flesje of een bakje met deksel te spuiten en deze vervolgens met een druppelaar aan de verf toe te voegen. Dit is nauwkeuriger en maakt minder snel een puinhoop. Spuit buiten om de dampen te vermijden! Als je eenmaal een klein schaaltje hebt, kun je wat in je volgende schenking mengen om het effect te proberen.

Spray-smeermiddelen kunnen andere chemicaliën en mysterieuze ingrediënten bevatten dan siliconen. Ze ruiken ook erg slecht, laten veel mensen duizelig voelen en hebben een lichtgele kleur, wat zeker zichtbaar zal zijn in je stukken.

Deze kunnen in een mum van tijd worden gebruikt en veel mensen beginnen op deze manier. Het is echter beter om naar pure siliconenolie te gaan.

Vloeibare Siliconenoliën

Vloeibare siliconenoliën

Vloeibare siliconenoliën zijn wat de overgrote meerderheid van ons gebruikt om verbluffende cellen te creëren. We raden smeermiddel voor loopbanden aan omdat het 100 procent siliconenolie is waaraan niets anders is toegevoegd. Het is volledig helder, ruikt niet slecht zoals de sprays en wordt meestal geleverd in een handige druppelfles, waardoor het gemakkelijk is om de juiste hoeveelheid in uw verf te doseren.

In deze categorie kunt u zeker andere producten vinden, aangezien siliconenolie wordt gebruikt om alles te onderhouden, van sloten tot naaimachines. Zorg ervoor dat u 100 procent siliconen kiest.

Er zijn geen additieven of andere mysterieuze ingrediënten die problemen kunnen veroorzaken met je gietbeurten, zoals het verkleuren van de verf of het ermee reageren. Honderd procent siliconen zal volkomen helder zijn zonder enige verkleuring, vertroebeling of inconsistentie.

Dimethicon-producten

Dimethicone is een huidvriendelijke vorm van siliconenolie die vaak wordt aangetroffen in haarverzorgingsproducten en soms ook in persoonlijke smeermiddelen. Het heeft meestal geen geur.

Een haarproduct dat rijk is aan dimethicon kan worden gekocht om te gebruiken, of u kunt het pure product kopen om in uw verf te doen. Vermijd onbekende ingrediënten of verbindingen die ervoor kunnen zorgen dat uw verfkleuren veranderen, net als siliconen.

We hebben goede resultaten behaald met het Coconut Milk Hair Serum, en we hebben hier een video die laat zien hoe het wordt gebruikt. U kunt ook het persoonlijke glijmiddel KY True Feel overwegen. In deze video wordt het product beoordeeld en getest.

Terwijl we denken dat dimethiconproducten vergelijkbaar zijn met siliconen voor het maken van cellen, zweren sommige mensen dat ze ze grotere cellen geven. Wees zoals altijd bereid om met verschillende opties te experimenteren en kijk welke het beste bij uw verfrecept past.

Ook is dimethicon duurder dan siliconen. Omdat het meestal voor onderhoudstaken wordt gebruikt, kan siliconen goedkoop in bulk worden gekocht. Dimethicone kan de extra kosten waard zijn als u met handschoenen kunt werken. Zo niet, blijf bij siliconen.

Persoonlijke Smeermiddelen

Persoonlijke glijmiddelen vindt u in de apotheek of in de supermarkt bij de hygiëneproducten voor vrouwen. Om je blushes in de winkel te bewaren bestel je ze best online!

U moet op zoek gaan naar producten die op siliconen zijn gebaseerd of waarin dimethicon is vervangen. Zorg ervoor dat siliconen of dimethicon het eerste of enige ingrediënt is.

Kan Ik Niet Gewoon Water Gebruiken?

De meeste pouraholics zullen je vertellen dat je echt een additief moet gebruiken om de beste cellen te maken. Sommige schilders beweren dat ze grote cellen kunnen maken met alleen verf, maar vele anderen gebruiken zeer dunne verf om het gewenste resultaat te bereiken.

Door veel water te gebruiken, kunnen de materialen moeilijk te controleren zijn, zodat de afgewerkte stukken evenzeer het resultaat zijn van toeval als techniek. Ze zijn ook vatbaar voor barsten of haarscheurtjes wanneer de verwaterde verf opdroogt.

Deze waterige mengsels hebben meer kans om te barsten en van je schilderij af te vallen, zoals we uitleggen in onze gids over het gieten van mediums. Gebruik voor het beste resultaat een opgietmedium met een siliconenadditief.

De zekerste manier om mooie cellen, diepte en beweging in je schilderij te creëren, is door toevoegingen te gebruiken.

Kanttekening: ik raad je aan een acrylgietmachine te gebruiken om prachtige ambachten op elke drager te maken en af te drukken. Mijn persoonlijke favoriet is de Explore Air 2. Bekijk hem hier! Nu terug naar andere oliën die we kunnen vinden

Hoe Zit Het Met Andere Oliën?

Er kunnen dingen in uw huis zijn die kunnen worden gebruikt om cellen te maken. We hebben veel geëxperimenteerd en kunnen je vertellen dat hoewel veel dingen aantrekkelijk lijken, ze niet werken. Dit is wat we hebben gevonden:

Veel nieuwe kunstenaars geloven dat ze gewone bakolie kunnen gebruiken. Het is vrij logisch. Je hebt gehoord dat bepaalde oliën worden gebruikt om cellen te maken. Dus waarom niet wat olijfolie of kokosolie uit de keuken halen? Niet zo snel. Deze oliën zijn te zwaar om cellen op je stukken te vormen. Ze zullen na verloop van tijd ook ranzig worden omdat ze biologische ingrediënten bevatten.

Hoe zit het met oliën zoals babyolie? Sommige schilders hebben het gebruikt en meldden dat het kleine cellen voor hen creëerde, maar ze zeiden ook dat het erg vettig was en de verf te vloeibaar maakte om mee te werken.

Je kunt oliën zoals deze thuis uit het schoonheidspad proberen. Vaak is niet één antwoord voor iedereen goed. Geef dit soort producten een snelle test en kijk of u de resultaten krijgt waarnaar u op zoek bent. Je zou gewoon geluk kunnen hebben. Toch blijven de meeste mensen liever bij siliconen of dimethicon.

Zijn cellen goed voor alcohol?

Sommige schilders op YouTube en in de bloggemeenschap melden dat ze geweldige resultaten behalen met alcohol in plaats van siliconen. Waren niet overtuigd. Dit is wat de oprichter van Acrylic Pouring, Deby Coles, te zeggen heeft over het gebruik van alcohol:

Dit werkte goed voor mij, maar alleen in zeer specifieke kleuren van één merk. Vreemd, maar die kleuren maakten de cellen heel goed en andere merken leken niet echt veel op de alcohol te reageren. Dus dit is een ander gebied waar ik zeg, wees niet bang om het zelf te proberen – je weet maar nooit, je verf zou er dol op kunnen zijn!

Je kunt ook Debys vergelijkende experimenten met verschillende additieven bekijken, waarin ze veel verschillende benaderingen voor het maken van cellen uitprobeert:

Welke Hoeveelheid Siliconen Moet Je Aan Cellen Toevoegen?

We zouden willen dat we op deze vraag een eenvoudig antwoord konden geven. Er zijn veel manieren om deze vraag te beantwoorden. Het is aan jou om je verven en add-ons te testen en te vinden wat het beste werkt. Een goed recept om mee te beginnen is:

  • 1 eetlepel verf
  • 1/2 eetlepel Floetrol
  • Ongeveer 1 theelepel water (indien nodig)
  • 5 druppels siliconenolie

Misschien wilt u het glijmiddel aan al uw kleuren toevoegen of slechts aan enkele. Probeer zij-aan-zij tests om te zien hoe het smeermiddel uw schenking beïnvloedt.

Fakkelen Of Niet Fakkelen?

De meeste mensen die siliconen gebruiken, gebruiken ook een culinaire fakkel om het celvormingsproces te helpen voltooien. De fakkel heeft twee doelen wanneer hij lichtjes over het oppervlak van het schilderij wordt gewreven.

  1. Luchtbellen worden verwarmd, komen naar de oppervlakte en knappen, dus als je schilderij droogt, krijg je geen gaten en defecten in de verf (vingers gekruist!).
  2. De olie wordt verwarmd om het vrijer te laten vloeien met de omringende verf. De siliconenolie stijgt naar de oppervlakte en brengt kleuren en beweging in de verf. Hierdoor ontstaan cellen. Fakkelen leidt meestal tot veel kleine cellen, in plaats van minder, grotere cellen.

Als je voor minder, grotere cellen gaat, wil je misschien niet toortsen. U zult ook merken dat Floetrol in uw mengsel kan worden gebruikt om de materialen te egaliseren, zodat branden niet nodig is. Toch moet je zeker een zaklamp in je gereedschapskist hebben!

Afsluiten

Als je een aantal van de hierboven genoemde producten hebt geprobeerd en een voorkeur hebt voor een van deze producten, zouden we erg blij zijn met je feedback! Heeft dimethicon je grotere cellen gegeven? Gebruik je liever een bepaalde spray dan pure vloeibare olie? Welke heeft het beste gewerkt om u een aantal interessante cellen in uw gietbeurten te geven, en hoe gebruikt u ze precies voor de beste resultaten? We horen graag van je.

Tips En Trucs Voor Het Oplossen Van Problemen Bij Het Gieten Van Canvas En Hout Acryl

Tips En Trucs Voor Het Oplossen Van Problemen Bij Het Gieten Van Canvas En Hout Acryl

Sommige artiesten zijn zo bekwaam dat ze niet nadenken over de problemen die ze kunnen optreden bij het schenken, maar voor de rest van ons hebben we soms gewoon wat hulp nodig. Dus, hier zijn een paar dingen die ik gaandeweg heb geleerd over gespannen canvas, canvasboards en schilderen op kaal hout of MDF-platen.

Bezorgdheid Over Uitgerekt Canvas

Zelfs opgespannen canvas kan een los midden hebben. Probeer een beetje water op de achterkant van het canvas te sproeien en gebruik een föhn om het te drogen. Zorg ervoor dat je de droger continu over de achterkant van het canvas beweegt totdat het droog is. Je wilt het canvas niet verbranden door het op dezelfde plek te houden. Als het maar een beetje los zit, kun je het spuiten en een nacht laten staan en dat kan ook werken.

Af en toe, vooral bij de goedkope merken canvas, zijn de hoeken misschien niet glad. Je kunt de hoek vochtig maken met de spuitfles en proberen deze glad te strijken. Als dit niet werkt, kunt u het nietje verwijderen en, terwijl het nog vochtig is, proberen opnieuw te vouwen en vervolgens opnieuw te nieten. Zorg ervoor dat u het opnieuw volledig laat drogen voordat u erop gaat schilderen.

Een te los canvas dat in het midden lijkt te zwellen als het opdroogt, is te gespannen.

Een groter gespannen canvas kan worden geleverd met enkele houten lipjes, waar zijn ze voor? Deze tabbladen kunnen worden toegevoegd aan de canvas-invoegingen, vooral als de watertruc niet werkt. Ze helpen het canvas uit te rekken of het canvas vast te zetten, hoe dan ook, het canvas zelf mooi en strak maken.

Bezorgdheid Over Canvasborden

Een canvasbord kan worden gebruikt om op te gieten. Dit is acceptabel zolang u zich aan een paar richtlijnen houdt. Zorg er eerst voor dat ze canvas over MDF-plaat zijn; ten tweede zorg ervoor dat ze perfect vlak zijn voordat ze worden gegoten; en zorg er als laatste voor dat je ze op een vlakke, vlakke ondergrond legt om te drogen. U zult het hier afgebeelde probleem niet hebben als u deze eenvoudige dingen doet.

geef ze geen excuus om in het midden te poolen. Zie hoe de randen niet zijn geverfd, deze is in het midden gepoold en heeft de randen zonder verf achtergelaten.

Heb je ooit een canvasboard gekocht en kom je er na het drogen achter dat het canvas echt is geknikt? Deze foto toont een hoek die is weggetrokken.

Soms kan dit gebeuren met canvas boards die goedkoper zijn. De reden is simpel. Ze zijn meestal canvas over karton. Deze lijm zal smelten als deze nat wordt.

Hoe voorkom je dat dit gebeurt met canvas boards? Lees de kleine lettertjes, zorg ervoor dat het een canvas over MDF of gecomprimeerd karton is. Als het merk niet duidelijk is, kan het over karton zijn. Blijf kijken.

Bezorgdheid Over Kaal Hout En MDF-platen

Schilderen op kaal hout en MDF kan prachtige stukken opleveren. Je hebt misschien geprobeerd erop te schilderen, maar het hout nam de verf niet op of het liet een vreemde textuur achter bij het drogen.

Kaal hout en MDF hebben een paar dingen nodig om de verf aan te kunnen waar gietprojecten ze doorheen zullen brengen. Als ze nog niet glad zijn, moet u ze schuren tot een glad oppervlak. De verf moet dan worden geprimed met Guesso. Hierdoor ontstaat een afdichting die de verf iets geeft om aan te kleven.

Dit is een geweldige gietbeurt op MDF die ik ben vergeten te primen. Het trok in het hout, dus hoewel het droog was op een vlakke ondergrond, droogde het op, de plank werd in het midden gebogen.

Alleen omdat een MDF-plaat glad is, wil nog niet zeggen dat de zijkanten glad zijn. Hier kun je zien dat het ronde bord aan de bovenkant erg glad is, maar de zijkanten en randen die ook met verf bedekt zullen zijn, moeten wat geschuurd worden om ze gladder te maken voordat je erop giet.

Misschien maakt het je niet uit of de uiteinden van het hout glad zijn, dus zorg er gewoon voor dat de bovenkant is, je hebt het geprimed en dan giet je.

Het maakte niet uit of het hout een ruwe textuur had. Maar waarom zou u de uiteinden niet schilderen na het drogen? Als u ervoor kiest om het niet te schuren, moet u het toch voorbehandelen zodat de verf niet in het hout wegzakt. Ik zal het meestal dubbel primen, en dan overschilderen met een penseel in acryl en het laten drogen, voorafgaand aan het gieten. Dit zorgt ervoor dat de uiteinden er niet ongeverfd of een andere kleur uitzien.

Er zijn veel andere problemen met canvas, maar ik heb geprobeerd informatie te geven over de meest voorkomende problemen die ik tegenkwam toen ik begon en die ik van andere artiesten hoor. Hopelijk helpt dit u enkele basisprincipes te begrijpen van waar u op moet letten, hoe u zich moet voorbereiden en hoe u veel voorkomende problemen met canvas of kaal hout kunt vermijden.

Stel vragen aan collega-kunstenaars. Dat is het punt van dit forum.

Het Is Gemakkelijk Om Een Flip Cup Pour In Een Landschap Te Veranderen

Het Is Gemakkelijk Om Een Flip Cup Pour In Een Landschap Te Veranderen

Deze video laat je zien hoe je een van je flipcups in een landschap kunt veranderen. Het was zo eenvoudig dat ik verbaasd was over hoe eenvoudig het was. Op dit punt in je Pour Painting Journey ga ik ervan uit dat je vertrouwd bent met het gebruik van de flip-cup-techniek; zo niet, kom dan wat later terug op deze video. Geef 40 essentiële tips voor het gieten van acrylverf om te lezen om je op weg te helpen. Als je je op je gemak voelt met je gietvaardigheden, leun dan achterover, bekijk deze video en ga dan naar je studio (of keuken) voor wat plezier.

Deze

In deze

Een opmerking van Steve

Gietschilderen is een aantrekkelijke optie omdat het zowel eenvoudig als complex is. Zodra de initiële leercurve begint af te vlakken en je het schilderen onder de knie begint te krijgen, zul je merken dat je muren bedekt zijn met klapbekers en rechte gietstukken. Dit is een goed teken. Maar je begint je misschien af te vragen, wat nu?

Dit zijn enkele eenvoudige stappen

Deze video is een heel mooi antwoord op die vraag. Dit is wat u vervolgens moet doen:

  • Giet, draai en kantel je canvas naar een bevredigend einde.
  • Voeg wat groene verf toe over het onderste derde deel van je canvas
  • Veeg over de nieuwe kleurlijn. U ziet direct een lijn aan de horizon die u helpt de lucht van het land te onderscheiden.
  • Voeg een lijn zwarte verf toe over de horizonlijn die u zojuist hebt gemaakt. Zodra je een keukenvork gebruikt om de verflijn te manipuleren, verandert deze in bomen.

Deze video laat je precies zien hoe je de illusie creëert dat bomen echt zijn.

Een paar woorden van advies voordat u begint met het maken van uw landschap

Ontspan en heb plezier, zoals altijd. Dit is een nieuwe vaardigheid en het kan even duren voordat je deze onder de knie hebt.

Dit is de sleutel als je eenmaal hebt geveegd en land en lucht hebt gemaakt, No More Tilting! Dit is een fout die ik meerdere malen heb gemaakt. Hierdoor kan de horizonlijn vervaagd worden en minder overtuigend worden als landschapsschilderij. Om deze techniek naar beneden te krijgen, heb je veel vallen en opstaan gehad, bekijk hier enkele van mijn vorderingen: Mijn nieuwste gegoten landschap

Zorg er bij het maken van de bomen voor dat er geen verf op andere gebieden druppelt. Deze video zou veel korter zijn geweest als ik niet zoveel tijd had hoeven besteden aan een wattenstaafje om druppels van land en lucht te verwijderen.

Tot slot, overdenk dingen niet. Als je kunt, werk dan intuïtief. Beschouw het geheel als een leerproces. Ik zal niet liegen, het kan een beetje moeilijk zijn om de verf te manipuleren in de illusie van bomen. Ga ermee akkoord en plan een tweede schilderij te maken. Dat neemt de druk weg en zorgt ervoor dat ik meer plezier heb.

laatste gedachte

Als je met kleine stappen wilt beginnen, doe je gewoon je gietbeurt, voeg je wat groene verf toe aan de onderkant van het canvas en veeg je. Dit creëert lucht en grond, waardoor je een eenvoudig landschap krijgt.

Hoe Maak Je Een Kerstboom?

Hoe Maak Je Een Kerstboom?

Aangezien ik aan de westkust woon, ligt er in de winter niet veel sneeuw. Door deze prachtige kunstvorm kon ik een witte kerst creëren. Mijn visioen was een trotse kerstboom, helder schijnend tijdens een zilveren sneeuwstorm. Dit gieten zou meerdere stappen en technieken vereisen. Ik was me ervan bewust dat de achtergrond en de boom afzonderlijk zouden moeten worden gedaan. Toen moest ik mijn versieringen toevoegen.

Deze vakantieperiode probeerde ik lucht te blazen, een techniek die ik altijd had bewonderd, en ik was een betere schenker. Lucht blazen leek de beste manier om het willekeurige uiterlijk van de dennenbladeren te bereiken. Het volstaat te zeggen dat ik nog veel oefening nodig heb voordat ik de techniek precies goed onder de knie heb, maar daarover later meer.

Dit project omvatte veel verschillende mixen en formules. Om te beginnen wilde ik dat mijn zilveren en witte achtergrond wervelend en cellulair zou zijn om een sneeuwvlaag na te bootsen. Ik had hier een beetje geluk mee in een van mijn vorige gietbeurten, dus besloot ik het nog een keer te proberen, maar met meer WD-40 om hopelijk de cellen op te krikken (Santa, dit jaar wil ik een butaantoorts voor Kerstmis).

De kleine klodder die uit mijn flip-cup kwam, was veelbelovend. Het was precies waar ik op had gehoopt. Het deed me denken aan een pas geschudde sneeuwbol. Op basis van wat ik in mijn kopje had, werd de verf iets dikker dan ik had verwacht. Het was echter beheersbaar met een beetje meer kantelen en porren.

Mijn boom moest op zichzelf kunnen staan. Ik wilde niet dat het een klodder heldergroen midden in mijn sneeuwstorm zou zijn. Om rijkere kleuren te krijgen, combineerde ik mijn felgroen met wat ultramarijnblauw. Dit is iets wat ik sterk vind dat elke artiest zou moeten hebben. Deze batch moest dunner zijn om het te laten verspreiden zoals ik me had voorgesteld. Het mag echter niet te waterig zijn. Het was moeilijk om de juiste balans te vinden. Om mezelf zoveel mogelijk te helpen, maakte ik mijn blazende kleur met een ruwe vorm als een kleine boom.

Ik was te nerveus om de verf op te blazen en het werkte niet zoals ik had verwacht. Het is veel moeilijker dan ik dacht. De verf is onvoorspelbaar en kan niet precies daar worden gericht waar u hem wilt hebben. Nu ik terugkijk, kan ik zien hoe ik het dennenbladachtige spikey-effect had kunnen creëren met een kleiner rietje. Maar dit is een geweldige leerervaring. Nadat ik mezelf had uitgeput van het schilderen, eindigde ik met een rommelige puinhoop. Maar ik ben er vast van overtuigd dat kunst kan worden verbeterd. Ik haalde mijn verfkwastenset tevoorschijn en gaf er een paar klappen op.

Nu alles eindelijk op een boom begon te lijken en niet alleen een groot groen monster dat voor mijn kerstsfeer kwam, kon ik een stap terug doen en bewonderen wat Id had gedaan. De techniek die ik probeerde werkte dit keer niet, maar de kleuren die ik koos voor mijn canvas waren perfect. Omdat ik nog nooit van bomen met cellen heb gehoord, heb ik geen siliconen in mijn greens gebruikt.

Toen alles was opgedroogd, kon ik het kleine acrylboompje inkorten. Ik begon met een paar strengen gouden guirlande, voegde een paar feestelijke rode ornamenten toe en maakte het geheel af met een heldere metalen boomtopper. Dit project was zo leuk en eindigde als een hele dag knutselen tussen mijn andere decoratietaken door. Ik hoop dat dit prachtige seizoen me meer inspiratie brengt!

Maak Drakenschubben Met Schenken En Vegen

Maak Drakenschubben Met Schenken En Vegen

Ik trakteerde mezelf op een paar nieuwe kleuren en wilde ze graag uitproberen. Ik was zelfs zo enthousiast dat ik, hoewel ik de videocamera aanzette, gewoon aan het werk ging en een schilderij maakte en niet de tijd nam om je echt iets te vertellen. Deze video heeft nu muziek. Zet het volume lager als dat je stoort. Ik heb twee iets verschillende tegels gemaakt, hoewel ik er maar een video van heb gemaakt.

Deze zijn gemaakt met citroengeel, warmrood en smaragdgroen. Plus wat zwart-wit om te vegen. Deze gaven een behoorlijk opvallend effect! In die in de video heb ik de dubbele swipe gedaan. Ik deed het met zowel zwart als wit. Maar in degene waar ik de video niet voor heb, veegde ik gewoon met zwart en vond het effect zo leuk dat ik de bodem invulde met wit en niet de andere kant op veegde.

Ik vind het geweldig hoe de cellen overgaan van groot aan de bovenkant van de veegbeweging naar kleiner en kleiner en uiteindelijk heel klein maar nog steeds prachtig gedetailleerd aan de onderkant. Bekijk zoals gewoonlijk de onderstaande diavoorstelling voor meer afbeeldingen, zowel nat als droog, en close-ups van de details.

Oplossingen Voor Creatiefrustratie

Oplossingen Voor Creatiefrustratie

Ik had onlangs de kans om een stuk in te zenden voor een show; dit was niet zomaar een show, maar mijn eerste show OOIT! Ik schreef mijn artiestenbiografie, verzamelde wat spullen en zette mezelf in quarantaine in mijn studio zodra ik kon. Ik stond te popelen om serieuze artistieke magie te creëren.

Ik schonk. ik schraapte. Ik schonk weer. Ik schraapte weer . Ik schreeuwde. Ik zweer.

In plaats daarvan stopte ik elke kleur die ik voor het project had gemaakt in een kopje en gooide het vervolgens voor het canvas. Ik gebruikte mijn föhn om het naar buiten te verplaatsen. Ik stopte met het afblazen van de droger en keek naar wat ik wist dat een ramp zou zijn.

Dit canvas is mijn favoriete kunstwerk.

Creativiteit Frustratie

Wat kunnen we met al deze frustratie?

  • Het belangrijkste is, geef niet op. Als je de handdoek in de ring gooit en woedend stopt in een moment van artistieke blabla, zul je niet leren hoe je die frustratie kunt benutten en er kunst van kunt maken. In plaats van op te geven, loop je gewoon een paar minuten weg en pak je een kopje koffie of lees je een paar pagina’s uit een boek. Ga dan terug naar je stuk en probeer het opnieuw. Als ik kijk naar de stukken die ik haatte toen ze werden gemaakt, merk ik dat ze niet zo slecht zijn nadat ik ze opnieuw heb onderzocht.

  • Gefrustreerd zijn kan je vermogen om te creëren beperken. Ik worstel om dingen voor elkaar te krijgen. Mijn brein lijkt vastbesloten om elk object dat ik probeer te grijpen te vernietigen! Als je gefrustreerd raakt, haal dan een paar keer diep adem en onthoud dat je probleem niet zal oplossen door je door je processen te haasten, de bochten af te snijden of haastig te creëren. Neem de tijd voor je proces, laat frustratie je niet opjagen.

Probleemgebieden Identificeren

Onverwachte problemen zoals barsten, modderige kleuren of andere problemen die niet gemakkelijk kunnen worden opgelost, kunnen frustratie veroorzaken bij het creatieproces.

  • Modderige kleuren kunnen worden vermeden. Ja, het kan zijn dat u uw schilderij moet schrapen om dit probleem op te lossen, maar u hoeft waarschijnlijk niet het hele canvas weg te gooien. Modderige kleuren ontstaan wanneer niet-primaire kleuren, zoals oranje en groen, in een gietbeurt met elkaar worden gemengd. Houd rekening met het volgende als u van plan bent om niet-primaire kleuren te gebruiken om een stuk te maken:

    Snel vuil gieten: breng je kleuren in lagen aan en giet ze vervolgens snel op je canvas. Dit is geen onfeilbare methode, overmatig manipuleren van je stuk zal nog steeds modder produceren. Je moet je eigen kleur behouden als je het stuk niet veel manipuleert.

    Laag zwart, wit, goud of zilver tussen uw kleuren om ze gescheiden te houden.

    Flip-cups kunnen het beste worden vermeden als u niet-primaire kleuren in lagen aanbrengt zonder een scheidingsteken, zoals zwart of wit.

  • Verf die te dik is, kan barsten. Je kunt dit probleem oplossen door ervoor te zorgen dat je niet te veel verf op je canvas hebt. Zorg er ook voor dat er geen directe luchtstroom op uw stuk is, omdat dit ervoor kan zorgen dat de toplaag te snel droogt en uw kans op scheuren vergroot. Van sommige merken witte verf is ook bekend dat ze barsten; Ik heb veel geluk gehad met Liquitex, Golden en Nicoles Craft-verven.

  • Verf is te vloeibaar. Als je verfmengsel te vloeibaar is, voeg dan meer verf toe! Je consistentie moet vergelijkbaar zijn met gesmolten ijs (niet het dikke soort). Het moet glad zijn, goed opgenomen en zonder stoornissen stromen. Als uw verf te dun is, kan deze mogelijk niet op uw canvas staan. Om je mengsel dikker te maken, voeg je wat meer verf toe.

  • Je verf is te dik. Ik gebruik Floetrol in een mengverhouding van twee delen Floetrol op één deel verf (2:1) voor dikkere lakken zoals Liquitex Basics. Voor dunnere verven zoals Golden Fluid Acrylics of Nicoles Craft-verven, gebruik ik een verhouding van 1: 1. Ken uw verf, ken uw medium en experimenteer met consistenties die voor u werken. Vergeet niet om het ijs te smelten en niet in stukjes te hakken!

Andere Factoren

Hoe U Uw Overgebleven Acrylverf Kunt Bewaren

Hoe U Uw Overgebleven Acrylverf Kunt Bewaren

Heb je ooit geprobeerd een grote hoeveelheid verf te mengen, op te slaan en de volgende keer dat je het gebruikt, zijn er klonten, schilfers of een vervelende huid aan de bovenkant? Weet u wat de beste temperaturen zijn om uw verf op te slaan?

Ben je klaar voor een paar tips om het hele proces gemakkelijker te maken? Je hebt de juiste plek gevonden.

Vloeibare Acrylverf

Vloeibare acrylverf zijn voorgemengde gietverven die goed rechtstreeks uit de fles kunnen worden gebruikt. Acrylgietkunstenaars gebruiken verf, medium en een beetje water om de perfecte honingpot te maken.

Er zijn veel commerciële producten zoals Golden Fluid Acrylics, Artists Loft Flow Acrylics, Primal Flow Paint, Matisse Flow Acrylics of Da Vinci Fluid Acrylics; en natuurlijk mijn eigen favoriet, Happy Mediums Paint Ready to Pour.

Of u nu uw eigen verf voormengt om op te slaan of commerciële voorgemengde verf gebruikt, de volgende tips en trucs kunnen helpen om uw verf verser te houden wanneer u ze nodig heeft.

Beste Praktijken Voor Het Opslaan Van Commerciële Vloeibare Acrylaten

Temperatuur: 60-75 Fahrenheit of 15-24 Celsius Verlichting: Bewaar uit de buurt van direct zonlicht.
Houd het luchtdicht. Bewaar op een droge plaats met een goed sluitend deksel.
Houdbaarheid: De meeste zijn onbeperkt houdbaar als ze niet worden geopend en bewaard volgens het bovenstaande in hun originele verpakking.

Hoe U Uw Eigen Vloeibare Acryl Kunt Bewaren

Heb je ooit te veel verf gemengd en wist je niet wat je met het teveel aan moest? Wilt u commerciële vloeibare acrylaten omzetten in kleinere containers die gemakkelijker te gebruiken zijn? Welke reden u ook heeft, dit zijn enkele tips om u te helpen verf in uw eigen containers te bewaren.

Mengen: U moet uw verven grondig met de hand mengen, zelfs als ze eerder op de dag zijn gemengd. Zorg ervoor dat u commerciële producten ook zeer goed schudt voordat u ze naar een andere container overbrengt.

Filter: Ik raad het gebruik van een filter ten zeerste aan als je in je eigen container of fles giet. Er zijn verschillende filters en zeven op de markt, zoals de wegwerpkegel, mesh en metalen filters. U kunt elke gewenste maat en type filter gebruiken. Kies een metalen zeef of filter met een maaswijdte van minimaal 100 micron. Ik gebruik een disposable kegelfilter (190mc), dat klontjes en vlokken opvangt.

Siliconen: U kunt de siliconen vasthouden. Uw persoonlijke voorkeuren zijn van invloed op het al dan niet toevoegen van siliconen aan bulkmengsels. Ik hou niet van het idee om te veel cellen in mijn traditionele jaarringen of gietvormen te hebben, dus ik voeg geen siliconen toe aan mijn bulkverven.

Of u nu loopbandolie, kokosolie, dimethicon of een ander product gebruikt, onthoud dat dit het gemakkelijkste product is om toe te voegen. Dus eigenlijk, als u de keuze uit cellen of geen cellen wilt, houdt u deze vast bij het maken van het bulkmengsel en vouwt u eenvoudig een paar druppels in voor individuele schenkingen.

Verpakkingen: Vermijd harde kunststoffen en dunne kunststoffen. Blijf bij containers die van siliconen zijn of op zijn minst een dik zacht plastic. Deze zullen beter opruimen; gaan langer mee en zijn bestand tegen beschadiging door constant knijpen en manipuleren. Bovendien zijn ze meestal een meer luchtdichte optie voor opslag.

Er moet ook rekening worden gehouden met de grootte van de container of fles, de openingen en de constructie van het deksel. Wil je bijvoorbeeld vanaf een grote rand of door een kleine punt schenken? Hoeveel verf wil je opslaan? Hoeveel kleuren ben je van plan op te slaan? Heldere flessen zijn nodig als u van plan bent verschillende kleuren of tinten op te slaan. Bent u op zoek naar een dop die kan worden bevestigd of die volledig kan worden verwijderd?

Het kost wat tijd om na te denken over wat je wilt schilderen en welke producten je moet gebruiken.

Hier Zijn 5 Tips Om Je Verf Te Behouden

Hier zijn een paar tips om al uw verf fris en klaar voor gebruik te houden wanneer u dat bent.

1. Reinig de punt of rand van de fles met keukenpapier voordat u deze opbergt.
2. Als een knijpfles geen dop op de punt heeft, is dit een optie. Schroef het deksel los; maak deksel en rand van de fles schoon; plaats plastic over de rand; en plaats het deksel terug om op te bergen. Ik gebruik meestal een stuk plasticfolie of doorzichtige verpakkingstape. De tape is mijn favoriet omdat ik een complete kluns ben en dingen veel te gemakkelijk kan omgooien.

Zorg ervoor dat je je flessen schoon houdt door de randen schoon te houden.

3. Gebruik kleinere flesjes met smalle punten, zoals henna applicators. Mogelijk moet u de verf iets meer dan normaal verdunnen. Als u merkt dat uw tips verstopt raken, verwijder dan de tip en maak deze na elk gebruik grondig schoon. Zorg ervoor dat je een veilige dop hebt bij het opbergen en probeer de volgende keer dat je de fles vult een verffilter te gebruiken.

4. Mijn verf heeft een film over de bovenkant, moet ik het weggooien? Nee, dat komt meestal doordat de bovenkant te lang is weggelaten en de bovenste laag een beetje is opgedroogd. Het lost niet op als je het probeert te mengen met andere verf. Gebruik in plaats daarvan een ijslollystokje, een uiteinde van een penseel of een paperclip, in feite de punt van iets schoons om de film te verwijderen. De volgende stap is om de verf in een kopje te gieten en je container schoon te maken. Giet het tot slot terug in de schone fles met behulp van een verffilter. Zo weet je zeker dat de hele fles vrij is van vuil.

5. Volg de Best Practices voor vloeibare acrylopslag.
U zult de volgende keer dat u klaar bent om te gieten graag extra voorgemengde verf bij de hand hebben. In het begin zal het de extra moeite waard zijn.

Best practices voor opslag op basis van artikelen en praktijknormen bij Happy Medium, Golden en Matisse en acrylicpouring.com.

Top Gietbeurten Van Acrylic Pouring Vanaf September 2022

Ben je klaar om de beste acrylgieten in september te zien?

Nogmaals, dit zijn niet de enige mooie stromen van september. In feite zijn er honderden andere geweldige schenkingen die uw aandacht kunnen trekken of u kunnen inspireren. Om het interessant te houden, hebben we er maar een paar opgenomen.

Terwijl u hier bent, kunt u de volgende links bekijken om uw acrylgietvaardigheden te verbeteren.

Deze links zouden u enkele nuttige tips moeten geven.

Laten we nu eens kijken naar de Top Acrylic Pours van september 2022!

Ga Met De Stroom Mee

door Julie Cutts

Dit is wat Julie te zeggen heeft over het schenken:

Het is een gietring van acryl, uitgesponnen op een taartdraaitafel. Ik gebruikte Elmers Glue All, Floetrol en water als mijn gietmedium en mengde het in gelijke delen met mijn Mont Marte acrylverf. Ik hield mijn mix vrij dik (een heuvel op een heuvel) zodat mijn ringen hun vorm zouden behouden. Ik gebruikte geel, limoen, paars en turkoois. Elke kleur werd gegoten in een gespleten kopje met vier compartimenten).

Ik heb ook zwart gebruikt, dat was wat dunner. Het was twee delen die medium op één deel verf gieten. Ik heb mijn canvas zwart geverfd. Hierdoor konden mijn kleuren gemakkelijk over het canvas glijden. Mijn canvas was 41 cm in het vierkant en ik heb in totaal 567 g gemengde verf gebruikt. Ik gebruikte ook een draagbaar hondenzwembad om mijn rotzooi beperkt te houden.

Terwijl ik de kleuren uit mijn gespleten kopje schonk, in een beweging tegen de klok in om ringen te creëren, draaide ik mijn taartdraaitafel langzaam met de klok mee. Dit zorgde voor een prachtig verenpatroon. Nadat mijn kopje leeg was, gaf ik het canvas nog een draai. Dit duwde de verf naar de randen van het canvas en bedekte elke hoek.

Toen ik eenmaal tevreden was met het ontwerp, gebruikte ik mijn brander en stak ik deze in brand met mijn brander om eventuele luchtbellen te verwijderen. De truc is om je verf vrij dik te hebben en niet te veel verf eraf te spinnen, anders verlies je je mooie ontwerp. Probeer het eens, het is erg leuk.

Julie deelt haar tutorials op haar YouTube-kanaal. Je kunt je op haar kanaal abonneren als je wilt weten hoe ze deze uitstekende kunstwerken maakt.

Venetiaans Masker

door Saskia Smit

Dit is een samenvatting van hoe Saskia deze prachtige schenking heeft gemaakt.

Ik heb dit Venetiaanse masker gemaakt met gips van parijs gegoten in een mal (gips van parijs en een beetje cement). Nadat het was opgedroogd, gebruikte ik een betonnen muurprimer om het te primen. Daarna heb ik het masker zwart geverfd met acrylverf.

De kleuren zijn allemaal ColourArte Primary Elements-pigmenten, gemengd in Vivid Polypour (pigmenten in 100% polymeermedium met consistentie voor het gieten van verf)

De black cell activator (die de veter creëert) is een mix van n floetrol en Golden carbon black.
Deze ingrediënten zijn essentieel om een vergelijkbaar resultaat te bereiken.

Ik maakte een plas met kleuren erop, voegde een zwarte celactivator toe en blies het uit met een airbrush (gewoon die lucht gebruiken om te blazen).

Het masker wordt met hete lijm op een MDF-plaat gelijmd.

Saskia heeft fantastisch werk geleverd. Je kunt je abonneren op haar YouTube-kanaal om meer van haar te leren.

Eindeloze Gletsjers

April Larkin

April’s gedachten over deze pour:
Deze pour is gedaan op een klein canvas van 5 x 18 cm. Ik gebruikte 2 kleine flipcups van Dark Blue, Light Blue, Turquoise, White, Gold. Gebruik lijm en verf een 1 op 1 verhouding. Ook siliconen in elke kleur behalve de witte. Vervolgens heb ik het ondersteboven gekeerd en in brand gestoken. De app die ik heb gebruikt om het onderste deel van de schenking te maken, heet Mirror Lab. Deze app is heel gemakkelijk te gebruiken. Download eenvoudig de app en upload vervolgens een afbeelding. Er zijn eindeloze opties om uit te kiezen.

Voorbij De Verbeelding

Door Jessica Nisbet Gibson

Dit is informatie over het proces dat Jessica voor deze schenking heeft gebruikt:

Toen ik dit stuk maakte, wilde ik een zonsonderganglook bereiken. Ik heb eigenlijk de eerste poging erop afgeschraapt. Ik heb een donkergrijze basiskleur gebruikt. De andere kleuren die ik gebruikte waren magenta, lagune, saffier, rood, goud en wit. Behalve wit en donkergrijs waren alle kleuren metallic.

In al mijn schenkingen gebruik ik drie delen floetrol en één deel verf. In deze heb ik ook een paar druppels houtconditioner in het wit toegevoegd en dat gaf het de meeste cellen. Metalen met floetrol kunnen ook goede cellen produceren. Dus legde ik mijn basis op het canvas.

Ik heb alle kleuren op elkaar gelaagd in het midden van het canvas. Ik veegde naar één kant met de basiskleur. Toen kantelde ik de ene kant op en dan de andere kant op om het hele oppervlak te bedekken met de veegbeweging. Voordat ik uiteindelijk besloot te stoppen, kantelde ik mijn hoofd ongeveer vier keer heen en weer.

Nevels Zonsopgang

Door Bethany Finn

Hier is het detail van het proces dat Bethany gebruikte om deze schenking te tekenen:

Dit stuk is gemaakt op een middag in september na een creatieve leegte van een maand. Ik besloot mijn gedachten te laten afdwalen, de muziek het over te laten nemen en toe te laten wat goed voelde uit het schilderij te komen. Ik begon met het gieten van een zwarte basislaag met Mars Black om het oppervlak te bedekken met een wit canvas.

De verven werden vervolgens gelaagd in een regenboogachtige vorm. Ik gebruikte een scherpgerand, plastic gereedschap dat smal was voor de veegbeweging. Hierdoor kon ik kleuren uit verschillende punten en lagen in verschillende richtingen trekken. Ik gebruikte (van Liquitex), Brilliant Purple en Naphthol Crimson.

Voor Cerulean Blue Hue en Pyrrole Orange, Primary Yellow en Quinacridone Magenta werd gouden vloeibare acryl gebruikt. Grumbacher Academy werd gebruikt om Mars Black te creëren. Ik merk dat als ik dat kan, ik het meest tevreden ben met mijn werk.

Als je meer van Bethany’s kunst wilt zien, vergeet dan niet haar Instagram-account te volgen.

Coralline Barrière

Door Mik Michael

Mik zegt:

Deze foto is gemaakt met een triple-flip cup. Als medium gebruikte ik vinyllijm en slechts twee druppels siliconen.

Witte Zuurstof

Door Marie-ange Faisan

Hier zijn Maries gedachten over deze schenking:
Grote cellen werden bereikt met een beker van 20 cl die 80% wit bevatte. Ik goot er blauw in, dan groen, dan goud, dan rood, elk 5%.

Kleine cellen zijn het resultaat van het branden van geselecteerde delen van het canvas.

Een Uil Toevoegen Aan Een Acrylgiet

Een Uil Toevoegen Aan Een Acrylgiet

Ik ben 11 jaar geleden serieus gaan schilderen. Ik heb om te beginnen een paar kunstlessen gevolgd. Ik heb altijd een natuurtalent gehad en ben erg creatief. Terwijl ik mijn favoriete medium probeerde te vinden, probeerde ik veel verschillende media. Toen ontdekte ik dat ik het heerlijk vind om met pastelkleuren te werken. Ik ben meteen begonnen met het maken van dierenportretten. Dat was realisme. Dat was oké voor een tijdje, maar ik vond het te serieus omdat ik een perfectionist ben. Ik moest iets leukers vinden. Ik begon op YouTube te zoeken naar video’s die me zouden kunnen interesseren. Toen vond ik acryl gieten! Welnu, ik heb het geweldig naar mijn zin, maar er ontbreekt nog steeds iets voor mij. Na het inschenken begon ik de creaties erin te zien en begon ik ze te verfraaien. Ik had ook geen idee dat dat iets was totdat ik werd uitgenodigd voor een andere groep voor verfraaide schenkingen! Laten we naar het schilderij van de wijze oude uil gaan dat ik heb gemaakt. Het was een uil, ook al wist ik dat eerst niet. Ik wilde echter iets houtachtigs bij de achtergrond.

Ik gebruikte een gespannen doek van 1251 cm. Die ik met Gesso heb geprimed en 24 uur heb laten drogen. Twee delen floetrol, een deel verf en een beetje water werden gebruikt om het mengsel te gieten tot het een honingachtige consistentie had. Er is geen siliconen.

De kleuren voor het gieten gebruikte ik vloeibare ambachtelijke verf goudbruin (toegevoegd aan het goudbruin een beetje vintage goud metallic) gebrande omber, zwart en wit. Ik heb de schenking in verticale strepen gelaagd, beginnend met zwart aan de onderkant. Daarna heb ik willekeurig de andere kleuren in lagen aangebracht en zo naar de bovenkant van het canvas gewerkt. Ik heb ook een klein strookje zwart in het midden onderaan toegevoegd. Aan de bovenkant heb ik een grotere witte streep gebruikt. Toen deed ik een swipe. Ik veegde naar beneden vanaf het wit met een droge papieren handdoek, een stuk dat groot genoeg was om de hele bovenkant van het canvas te bedekken en veegde het wit in één keer helemaal naar beneden naar het zwart. Het canvas heeft twee weken gestaan om te drogen.

Nu voor de verfraaiing: ik heb zware acrylverf van goede kwaliteit gebruikt. De kleuren zijn titaanwit, gebrande omber, okergeel, ruwe sienna, gebrande sienna en zwart. Oh en een klein beetje ftalo-groen voor de ogen.

Ik schetste de uil op het droog gegoten canvas met een zachte witte pastelstick. Eerst schilderde ik de snavel en de ogen. Daarna heb ik de rest geverfd. Ik heb mijn verf op sommige plekken verdund, zodat ik nog steeds het gieten door de uil kon zien. Ik heb geen spuitlak of een ander type glans gebruikt. Als je verf van goede kwaliteit gebruikt, heb je dat niet nodig. Tenzij je van de glanzende look houdt. Daar ga je! Het is klaar en ik hou ervan! Mijn wijze oude uil.

Hoe Slechte Acrylverf Of Verlopen Verf Op Te Vangen?

Hoe Slechte Acrylverf Of Verlopen Verf Op Te Vangen?

Laat me een beeld voor je schetsen (bedoelde woordspeling):

Hoewel er niet veel zekerheden in het leven zijn die vast te pinnen zijn, is één ding zeker: mijn schoonmoeder zal in de lente onvermoeibaar in haar tuin blijven werken. Mijn dochters en ik besloten om een grote, decoratieve tegel voor deze tuin te maken om toe te voegen aan haar groeiende collectie glanzende tuinvoorwerpen.

Toen ik mijn witte verf opendeed, dacht ik dat er iets niet klopte; maar ik had haast om dit project af te maken, dus ik gebruikte het toch. Het schilderij droogde uit, mijn dochters lieten er hun naam op graveren en ik verzegelde het met een laag Polycrylic, met de bedoeling het later met hars te verzegelen. Iedereen was blij toen de meisjes de tegel teruggaven aan hun grootmoeders.

De volgende dag was bijna de helft van de verf verdwenen. Het was bijna alsof de kunstenaar het gewoon had weggegooid. Dit prachtige stukje regenboogglimmende magie was praktisch verdwenen. Nu, voordat je denkt dat mijn schoonmoeder het op de grond heeft gegooid of zoiets, dat deed ze niet. Het enige wat ze deed was het oppakken!

Wat is hiervan de oorzaak? In het begin gaf ik de Polycrylic de schuld; misschien was het een slechte batch? Het raakte methe van verf. Ik opende de pot met witte verf weer en daar was het, helder als kristal. Het was de boosdoener.

Hoe Weet Je Of Je Slechte Verf Hebt?

Hoe weet je of je slechte verf hebt

Mijn verf keek eraf omdat het was afgescheiden. Ik heb het niet over een normale scheiding die stevig moet worden geschud, maar over klompjes verf die in een vreemde semi-transparante vloeistof zijn gesuspendeerd.

Dit kan verschillende redenen hebben:

  • Fouten in de productie
  • Extreme temperaturen tijdens verzending of opslag. Klik hier om te leren hoe u uw acrylverf op de juiste manier kunt bewaren.
  • Verf is heel, heel oud

In mijn geval had ik deze specifieke witte verf ongeveer anderhalf jaar geleden in de aanbieding bij AC Moore gekocht en het was een ambachtelijke verf. Ik had al een paar dingen die me tegenwerkten, de kwaliteit van de verf zelf en de leeftijd ervan. Onnodig te vermelden dat ik de verf veilig heb verwijderd en een nieuwe container heb gekocht.

Als je een bak verf opent en een ranzige geur opmerkt, kun je zien dat het slechte verf is.

Ranzige verf ruikt vaak naar rotte eieren. Het is zeer zwavelhoudend. Het zal duidelijk zijn wanneer de container wordt geopend. Dit is het moment om de container te verzegelen en de verf te verwijderen. Ranzige verf ruikt niet altijd naar zwavel, maar als je merkt dat het erg sterk en zuur ruikt maar er verder prima uitziet, test het dan eerst op een klein stukje om er zeker van te zijn dat het goed is.

Laatste Gedachten

Slechte verf kan iedereen overkomen, maar soms ben jij het. Er zijn een paar dingen die u kunt doen om te voorkomen dat u de oorzaak bent van verfverspilling:

  • Zorg ervoor dat u uw verf bewaart volgens de instructies van de fabrikant en denk aan Goudlokje: niet te warm, niet te koud, precies goed.
  • Koop alleen de verf die je nodig hebt, zodat je vaker door je voorraad circuleert om oude verf te vermijden

Heb je ervaringen met slechte verf? Deel uw ervaringen met slechte verf in de opmerkingen.

Deze artikelen geven meer informatie over veiligheid tijdens het schilderen.

Acryl Giettechnieken Om Te Proberen

Acryl Giettechnieken Om Te Proberen

Voor de meeste artiesten die in deze gemeenschap verdiept waren, was de grootste aantrekkingskracht het proberen van iets nieuws en spannends! En hoewel we allemaal dol zijn op een simpele flip-cup of een schenking, zijn er een paar technieken die we zijn tegengekomen waarvan we denken dat iedereen ze zou moeten uitproberen.

Het is vaak erg moeilijk om een bepaald beeld uit een schenking te halen zonder verfraaiing. Als je een fan bent van pioenroos, ook wel bekend als de koningin der bloemen, moet je deze techniek absoluut uitproberen om te zien hoe delicate bloemen op je canvas bloeien.

De zwaartekrachtbeweging is een moderne kijk op een traditionele techniek. Het neemt het giswerk weg en laat de wetenschap zijn werk doen.

Veegbewegingen kunnen behoorlijk vaste handen en gefocuste geesten vereisen, maar deze techniek gooit die vereisten uit het raam. De golfbeweging is letterlijk een veegbeweging met een draai die met een beetje oefening een enorm succes kan opleveren.

Terwijl sommige mensen geloven dat cellen de beste vriend van schenkers zijn, richt deze caleidoscooptechniek zich op de kracht en veelzijdigheid van lijnen en plassen. Deze methode brengt je canvas van een simpele plas gieten naar een prachtige psychedelische fotoshow.

Deze techniek is een drie-in-één combo, leer een diagonaal effect te krijgen vanuit elke hoek van je canvas. Met deze onconventionele kunstvorm is iets over diagonaal schenken in plaats van een rechte lijn gewoon logisch!

Als je een beginner bent die nog steeds enkele basisprincipes probeert te leren voordat je een aantal van de bovenstaande technieken uitprobeert, bekijk dan ons e-boek en onze videocursus, en veel plezier met gieten!