Start Blog Seite 2

Dienbladtafels Opnieuw Doen In Een Huisdecoratie-schenk

Soms kijk ik gewoon rond in mijn huis en denk ik wat kan ik vandaag opgieten?

Het antwoord op die vraag was een set vier verouderende dienbladtafels, die 11 jaar geleden voor mij en mijn man als huwelijkscadeau waren gekocht. Dit was je typische, licht eiken dienbladtafel van Walmart. Ze zijn erg nuttig voor ons geweest.

Ze zouden echter mooier kunnen zijn .

Onze woonkamer is diep, steenrood met witte en eiken afwerking, en ik wilde die kleuren in deze schenking opnemen.

Benodigdheden Die Ik Heb Gebruikt:

  • Nicoles Craft Paints (verkrijgbaar bij AC Moore) in helder rood, wit, zwart en metallic brons.
  • Floetrol (3 delen floetrol op 1 stuk verf.

*Opmerking over benodigdheden: Hoewel ik aanvankelijk besloot om Arteza’s verf te gebruiken, kwam ik hetzelfde probleem tegen als tijdens mijn beoordeling: de verf was erg klonterig en zou niet goed mengen met Floetrol. Uiteindelijk schraapte ik de enige tafel die ik met Arteza had ingeschonken, en keerde terug naar mijn beproefde verf van 59 cent.

Floetrol is mijn favoriete medium, ik hou van de romige textuur van gesmolten ijs en de prijs is voor mij beter haalbaar dan GAC800. Om klontjes te voorkomen, raad ik aan om je floetrol te persen.

Opzetten

Eerst plaatste ik vier middelgrote kartonnen containers op ongeveer 1,20 meter afstand van elkaar op de garagevloer. Vervolgens zette ik op elke tafel een dienblad. Ik wilde niet overal verf op de vloer krijgen en mijn auto erop parkeren.

Toen ik de dienbladtafels eenmaal had opgesteld, gebruikte ik Simple Green en een papieren handdoek om de bovenkant van elke dienbladtafel grondig schoon te maken. Dit is cruciaal, zelfs als het oppervlak schoon lijkt, veeg het dan af met een papieren handdoek om ervoor te zorgen dat je verf blijft plakken.

Het Proces

Toen alles schoon en beschermd was, was het tijd om aan de slag te gaan!

De bladen van de dienbladtafels heb ik wit geverfd met een laag middeldikke ongemengde verf. Dit helpt mijn verf beter te vloeien en zorgt ervoor dat ze beter aan het oppervlak blijven kleven als ik giet. Houd alleen rekening met uw penseelstreken als u besluit dit te doen; idealiter zou je pour dik genoeg moeten zijn om ondoorzichtig te zijn, maar dun genoeg om gelijkmatig te drogen. Penseelstrepen zullen door het gieten heen zichtbaar zijn, dus zorg voor een gladde afwerking.

Nadat de verf was opgedroogd, heb ik de kleuren gemengd met Floetrol. Het was zwart, wit en knalrood. Omdat ik metallic brons als accentkleur gebruikte, gebruikte ik dezelfde hoeveelheid van mijn hoofdkleuren.

(Kanttekening: ik heb gemerkt dat wanneer ik metallic kleuren in mijn schenkingen gebruik, ze een metaalachtige glans over de andere kleuren kunnen creëren – daarom gebruik ik ze voornamelijk als accenten).

Nadat mijn kleuren goed waren gemengd met Floetrol, legde ik ze in een grotere plastic beker. Ik wilde niet het risico lopen dat wit en rood in roze zouden vermengen, dus ik gelaagde rood, dan zwart, dan wit, dan zwart, dan rood, enzovoort.

Ik besloot dat een flip-cup niet de juiste keuze was voor deze dienbladtafels, en ging in plaats daarvan op een vuile schenktuit. Ik maakte een 8-patroon op elke dienbladtafel met de gegoten verf. Ik heb ontdekt dat dit helpt om de kleur gelijkmatig te maken. Anders had ik één kleur in grote gebieden kunnen concentreren, wat ik niet wilde.

Dit is waar ik je adviseer om slimmer te zijn dan ik was. Ik besloot geen acht te slaan op het advies van mijn man om de tafelbladen van de poten te halen, omdat ik enerzijds ongeduldig ben en geen tijd meer tussen mij en de schenker wilde staan, en anderzijds koppig ben. Maar maak niet mijn fout! Omdat de poten van de tafels wilden inklappen telkens als ik het blad optilde, was het moeilijk om ze te verplaatsen. Uiteindelijk moest ik naast elke tafel hurken en de poten vasthouden om het schenken te manipuleren – niet de meest comfortabele manier om kunst te maken. Als je de mogelijkheid hebt, raad ik je aan de bladen van de tafels te halen.

Nadat ik de tafels had gemanipuleerd, wachtte ik ongeveer acht dagen voordat ik ze verzegelde – dit is persoonlijke voorkeur. Ik vond dat de verf voldoende en grondig was gedroogd, maar er zijn velen die aanbevelen om minstens een maand te wachten voordat ze worden verzegeld.

Ik gebruikte een laag Polycrylic en verpletterde toen wat bronsblad om eroverheen te strooien. Ik hou van deze look! De top heeft een mix van grotere en kleinere glittervlokken. Ik wachtte twee uur en bracht een tweede laag Polycrylic aan om de bronzen vlok volledig af te dichten en het oppervlak plat te maken.

Hars

Om kostenredenen heb ik deze dienbladtafels niet geharst; Ik ben niet van plan ze te verkopen, en ik hars niet vaak dingen die ik van plan ben te houden voor persoonlijk gebruik vanwege de prijs van hars. Ik raad aan om je dienbladtafels te verzegelen met Polycrylic voordat je ze met hars verzegelt. Dit elimineert alle problemen die ik heb gehad met trekken of putjes nadat de hars is uitgehard.

Laatste Gedachten

Dit was een tijdrovend, buitengewoon leuk project dat mijn oude, triest uitziende dienbladtafels nieuw leven inblies. Misschien heb je oude nachtkastjes of dienbladen die je niet meer wilt. Dit geeft je meubels een nieuw leven en maakt je huis interessanter.

Primaire Kleur Cym Youtube Acryl Gieten Samenwerking

Primaire Kleur Cym Youtube Acryl Gieten Samenwerking

Er staat weer een YouTube-uitdaging voor de deur. Deze keer gebruiken we een eenvoudig, helder kleurenschema en moeten we een schilderij maken met een negatieve ruimte. Dit werd geïnspireerd door een groepsdiscussie over kleurmenging en de echte primaire kleuren. Ik zal die video onderaan dit artikel opnemen omdat het erg interessant is.

Onze uitdaging was om de primaire CYM-kleuren cyaan, geel en magenta samen met zwart of wit te gebruiken om een schenking zonder negatieve ruimte te creëren. Ik koos ervoor om wit als achtergrond te gebruiken. Ik heb een diagonale gietvorm gemaakt met een flipcup in het midden. Ik zou dan strekken van hoek tot hoek over canvas met wit in de hoeken. Om ervoor te zorgen dat het wit niet verpest wordt door het kantelen, heb ik de randen van het canvas met het wit geverfd.

Recept voor de verfmix: 1 deel verf
1 deel Floetrol
Zoveel water als je nodig hebt
1 druppel siliconen loopband in het wit of magenta
1 druppel dimethicon in het geel
Geen in het blauw

Oeh, zo mooi! Het was prachtig! Ik denk dat het gebruik van Cerulean Blue in plaats van het kobaltblauw me een mooier groen gaf in deze primaire mix. Ik zou deze kleuren zeker weer gebruiken. Ik zou dat in de toekomst anders moeten doen en de kleuren anders in elkaar gieten, zodat het blauw en geel niet naast elkaar liggen. Dan zou ik hoogstwaarschijnlijk een totaal andere look krijgen.

Geniet zoals gewoonlijk van de onderstaande diavoorstelling met zowel natte als droge afbeeldingen en close-ups van dit schilderij. Vergeet niet om YT te bezoeken om de links onder de video te zien om de resultaten van andere artiesten in de YouTube-uitdaging te bekijken.

Dit is de video over kleur die deze uitdaging inspireerde. Kijk tot het einde, waar hij wat we zouden herkennen als een primaire mengt uit twee kleuren.

Mijn Ervaring Met Epoxy Gieten

Mijn Ervaring Met Epoxy Gieten

Toen ik begon met acrylgieten, wist ik niet wat epoxy was. Dit is iets waar ik niet trots op ben om toe te geven, aangezien ik ben opgevoed door een timmermansvader en getrouwd ben met een timmerman. Mijn artistieke ervaring voorafgaand aan het gieten van acryl (die ik BAP heb genoemd) vereiste echter geen epoxy of hars.

Zelfs nadat ik begon te gieten, maakte ik een langzame overgang naar epoxy, waarschijnlijk op dezelfde manier als jij denkt. Ik begon met een goedkope, heldere spray en stapte toen over op Polycrilic totdat ik uiteindelijk Super Glaze tegenkwam in mijn plaatselijke Home Depot.

Super Glazuur

Rust-Oleum Parks Super Glaze Epoxy Resin (wauw, dat is een mondvol) is een relatief goedkope epoxyhars die gemakkelijk te gebruiken is, een behoorlijk lange insteltijd heeft en bij correct gebruik kristalhelder uithardt. Het klinkt te mooi om waar te zijn, nietwaar?

In mijn omgeving is het in ieder geval erg moeilijk om een winkel te vinden die epoxyhars verkoopt; in feite was dit de eerste keer dat ik er ooit een op een winkelschap zag, wat enorm heeft bijgedragen aan mijn bereidheid om het te kopen! Ik was nog niet helemaal klaar om de sprong te wagen en een gallon kunstspecifieke hars te bestellen voor +, dus de optie om een kwart gallon te kopen en te experimenteren voordat ik in ArtResin investeerde, was erg waardevol voor mij.

Super Glaze Gebruiken

Super Glaze is een epoxyhars, wat betekent dat het uit twee delen bestaat die met elkaar worden gemengd voordat het op het gewenste stuk wordt aangebracht. Dit zijn de activator en de epoxy . Deze onderdelen worden gecombineerd in een 1:1 verhouding voor Super Glaze.

Het is essentieel dat activator en hars worden gemengd in een verhouding van 1:1. Door ongelijke delen kan het product niet goed uitharden en is het mogelijk dat u uw hele stuk verliest. Dit is geen risico dat het waard is om te nemen. Doorzichtige, plastic wegwerpbekers zijn een goede investering, zodat u beide vloeistoffen gemakkelijk kunt zien en meten.

Als je je onderdelen gelijk hebt gemeten, combineer je ze door deel A (de hars) in deel B (de activator) te gieten. In de gebruiksaanwijzing staat dan dat je dit drie minuten moet roeren. Als je hars aan het roeren bent en de behoefte voelt om het op je schilderij te gieten, kan het verleidelijk zijn om die eindeloze roerbeurt van drie minuten over te slaan of in te korten, maar doe dat niet. Er is geduldig en methodisch roeren nodig om ervoor te zorgen dat de activator en hars volledig zijn opgenomen.

Na drie minuten breng je het mengsel over in een schone container. Mix nogmaals gedurende drie minuten. Dit is cruciaal. Volgens de instructies van Rust-Oleums zullen de meeste, zo niet alle, worden verwijderd met de tweede mix in de schone container als u luchtbellen heeft bij uw eerste menging. Bubbels zijn niet goed voor artiesten als het om hars gaat. Neem de tijd om het op de juiste manier te mixen!

Zodra het roeren is voltooid, is het tijd om hars aan te brengen. Iedereen heeft zijn voorkeursmethode voor het aanbrengen van hars. Ik heb het op dezelfde manier toegepast als mijn Polycrilic. Vervolgens goot ik de hars in een plas in het midden van het schilderij. Vervolgens heb ik het canvas gekanteld en verplaatst zodat de hars alle kanten en het oppervlak bedekte.

Dit kan vervelend zijn en vereist nauwkeurige metingen. Het hebben van te veel hars zal frustratie veroorzaken. ArtResin biedt een harscalculator waarmee u de afmetingen van uw artikel kunt invoeren en een resultaat kunt krijgen. Directe metingen zodat u geen druppel verspilt.

Zoals de meeste harsen is Super Glaze zelfnivellerend; ook al heb ik de vloeistof misschien niet helemaal gelijkmatig gemanipuleerd, ik was voorzichtig om het schilderij volledig vlak te houden tijdens het uithardingsproces. Het creëerde een glad, egaal oppervlak dat er bijna glasachtig uitzag en vrij was van onvolkomenheden.

Mijn bubbels waren geen probleem voor mij. Je kunt een toorts gebruiken om ze uit te blazen, zodat je een egaal resultaat krijgt. Er waren echter geen luchtbellen in mijn Super Glaze, en ik dank dat aan het zorgvuldig volgen van de roerinstructies. Wanneer u de hars en de activator hebt gecombineerd, roer dan soepel en langzaam zodat u geen lucht in het mengsel brengt en u zich geen zorgen hoeft te maken over luchtbellen in het eindproduct. Houd er rekening mee dat als u een fakkel moet gebruiken, u er absoluut zeker van moet zijn dat u de hars niet oververhit, anders kunt u last krijgen van inkepingen en pokdalingen.

UV Bescherming

Een van de belangrijkste dingen waar ik naar op zoek was bij het onderzoeken van harsen was UV-bescherming. ArtResin belooft bijvoorbeeld dat zijn product na verloop van tijd niet vergeelt. Niemand wil tenslotte tijd en moeite besteden aan het verzegelen van een prachtig schilderij om het langzaam te zien verslechteren in het licht.

Helaas kon ik dezelfde belofte niet vinden met Rust-Oleum Parks Super Glaze Epoxy Resin. Het is niet bekend of Super Glaze UV-bestendig is. Ik heb tot nu toe slechts beperkte tests gedaan met goede resultaten, maar voordat ik Super Glaze ga gebruiken, raad ik aan om met Rust-Oleum te controleren.

Het Zit Er Op!

Over het algemeen vond ik dit product geweldig! Ik heb veel complimenten gekregen over het glasachtige uiterlijk van de schilderijen en onderzetters waarop ik het heb gebruikt. Mijn enige zorg is de onvoldoende informatie over de lichtechtheid van de producten. Ik raad je ten zeerste aan om contact op te nemen met Rust-Oleum als je er zeker van wilt zijn dat je kunstwerken, onderzetters of ander werk niet vergelen.

Deel 2. Productbeoordeling Happy Medium Primaire Kleur

Deel 2. Productbeoordeling Happy Medium Primaire Kleur

In dit deel twee productrecensie van Happy Mediums Paint Ready to Pour Acrylic Paints, test ik hun primaire blauw, rood en geel. Alle HMs-verven worden geleverd met siliconen, behalve wit. Ik wilde gietstalen testen zonder siliconen, dus bestelde ik speciaal alle drie de kleuren zonder siliconen. De speciale bestelling duurde slechts één dag en was gratis.

Extra informatie over bestellen en mijn ervaringen met HMs Pure White en Coal Black vind je in deel één van de Happy Mediums Paint Ready to Pour.

Gebruikte Benodigdheden

  • Happy Mediums Verf Klaar om te gieten: Zonnebloemgeel, Red Line, Moody Blue, Pure White en Coal Black

Extra Kleuren

Er zijn geen extra verven gebruikt in een van de test gietbeurten. Ik heb echter Sunflower Yellow en Red Line gebruikt om mijn eigen Orange te maken; Moody Blue en Red Line om paars te mengen; en Zonnebloemgeel met Moody Blue om groen te creëren. Ziek verwijzen naar deze als gemengd paars, groen of oranje.

Veeg Het Voorbeeld

De swipe is gemaakt met Pure White, Sunflower Yellow, Moody Blue en Red Line. Twee druppels loopbandolie werden aan het rood toegevoegd en vervolgens op een canvasbord van 57 inch gegoten. De witte veeg produceerde levendige, schone kleuren die gemakkelijk cellen te vormen zijn.

Vuile Beker Giet Testmonster

Deze eenvoudige vuile beker is gemaakt met behulp van Coal Black, Sunflower Yellow en Red Line op een 57 canvas bord. Het had een natte zwarte basecoat. Geen siliconen toegevoegd, maar overal werden tonnen kleinere cellen gevormd. Ik heb deze niet bewaard, omdat ik de kleurencombinatie niet mooi vind. Ik heb overgebleven HM-verven gebruikt om het monster van een vuile gietbeurt te geven zonder siliconen.

Flip Cup-testmonster

Het deksel van een 9-inch hexagon geschenkdoosdeksel werd gebruikt om de flip-cup te maken. Ik gebruikte Pure White, Sunflower Yellow, Moody Blue en gemengd paars met alleen drie druppels loopbandolie in het blauw. Uitstekende dekking en celvorming. De kleuren bleven schoon en levendig en ik moet zeggen dat ik dol ben op de gelijkmatige verdeling van de cellen over de bovenkant.

Ik heb een tweede flip-beker gemaakt met een hoge schenking, wat betekent dat ik bepaalde kleuren aan de schenkbeker van hogere niveaus heb toegevoegd, zodat de mix in de beker zou worden gewijzigd. Sunflower Yellow, Coal Black en Red Line werden gebruikt. Pure White werd ook gebruikt. Geen siliconen, flip-cup op 25 cm rond, met wit en geel toegevoegd vanaf ongeveer 10 cm boven de bekerrand. Dit resulteerde in een paar grote cellen, maar geen kleinere, evenals enkele kleine vetersluiting en een assortiment kleuren.

Boomring-testmonsters

Het gieten van de boomring werd voltooid zonder siliconen met behulp van Red Line, Coal Black, Sunflower Yellow, gemengd paars en gemengd oranje. Gebruikmakend van een 25 cm MDF ronde met een natte zwarte basis.

De tweede foto is een wide loop pour. Het volgt hetzelfde proces als het gieten van de boomring, maar de lussen zijn ongeveer 2,5 cm breed. Zuiver wit, Coal Black en Sunflower Yellow waren de verfkleuren. Siliconen (loopbandolie drie druppels) toegevoegd aan de perzik alleen op een 57 canvas bord met een natte witte basislaag.

Algemene Indruk

Het wit vereist wat meer schudden als het een tijdje heeft gestaan. Ik heb momenteel maar één hand, dus het was moeilijk om het op de juiste manier te schudden, maar manlief gaf me letterlijk een hand. Voor de veiligheid gebruik ik een wegwerp verffilter om het wit te mengen. Het is heel goed mogelijk dat ik problemen heb om het goed te mengen vanwege mijn huidige gebrek aan spieren en het feit dat ik de grootst mogelijke fles koop.

Als je net als ik bent en verf wilt gieten en in kleinere containers wilt bewaren, zorg er dan voor dat de container luchtdicht is. Schud de container ook om verf te mengen voordat u deze in kleinere flessen verdeelt.

HM-verven kunnen op verschillende manieren worden gebruikt, waaronder zoals afgebeeld. Ze zijn gemakkelijk aan te brengen en gelijkmatig te verdelen. De kleuren zijn levendig en droog, net zo levendig als toen ze werden aangebracht. Als je geen siliconen wilt, duurt het slechts een paar extra dagen om je bestelling te ontvangen. Je kunt je eigen siliconen toevoegen om bij je gietprojecten te passen, of het product met siliconen kopen en het giswerk volledig wegnemen.

Ik zal toegeven, ik ben een zeer tevreden klant. Blijf lachen, vrienden!

Glitterverven Gebruiken In Acrylgieten Om Prachtige Harsachtige Gietingen Te Maken

Serieus, je gaat dit geweldig vinden. Je zou er een hekel aan kunnen hebben. Hangt ervan af of je een glitter en sparkle persoon bent of niet. Ik hou van metallics, glitter en sprankeling, dus als ik de kans krijg om ze in mijn schenkingen te gebruiken, ben ik een gelukkige dame. Vandaag concentreer ik me op gieten, geen mooie vuile gietbeurten, geen plassen, geen flipcups, geen cellen. Alleen ik, een leeg canvas en een paar kopjes verf. Glitter, oh ja, ik denk dat ik glitter al genoemd heb.

Mijn kleuren:

Dit is geweldig! Deze glitterverven gaan echt een lange weg. De glitter erin is echt geconcentreerd en zakt helemaal niet in de andere verven, dus je krijgt het voordeel van alles in je gietbeurt. Het ziet er geweldig uit wanneer het op andere verflagen wordt aangebracht. Deze glitterverven geven je hars giet een 3D-effect als je van het uiterlijk van mica houdt.

TIP: Gebruik slechts een kleine hoeveelheid. Je hoeft niet zo veel te gebruiken als ik in de video deed, tenzij je ontelbare glitters in het voltooide werk wilt.

Zie je wat ik bedoel over de glitter? Wauw! Het is een geweldige verf. De complete set bevat peridoot, turkoois, amethist en toermalijn, evenals granaat; Vuuropaal, Florentijns goud; Sterling en Obsidiaan. In deze schenking heb ik de turkoois en de sterling zilver gebruikt. Als je interesse hebt, kun je met deze verf ook cellen maken. Zo zag het eruit in de Sugar Cube-swipe die ik eerder deed.

Zwart-wit Gebruiken Bij Acrylgieten

Zwart-wit Gebruiken Bij Acrylgieten

De afgelopen maanden heb ik wat opmerkingen en vragen gekregen over het werken met zwart-wit projecten (zwart-wit). Sommige van de gesprekken die we hadden waren zowel verrassend als verrukkelijk, dus besloot ik het onderwerp hier ter sprake te brengen.

Zwart Of Wit: Is Het Belangrijk Welke Kleur Je Kiest Bij Het Maken Van Negatieve Ruimtes?

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, hoeft negatieve ruimte niet zwart of wit te zijn. Negatieve ruimte betekent simpelweg dat het een effen kleur is. U kunt elke gewenste kleur of tint gebruiken, inclusief zwart, wit en rood, maar ook goud, babyblauw, metallic, enzovoort. Het wordt alleen beperkt door uw verbeeldingskracht.

Als Je Alleen Zwart-wit Gebruikt, Krijg Je Dan Niet Gewoon Twee Kleuren Als Je Giet?

Hier is een recente pour die ik deed met alleen zwart-wit. Onthoud dat wanneer je twee kleuren giet, ze automatisch mengen en nieuwe kleuren creëren. Deze pour creëerde een verscheidenheid aan grijstinten, waaronder zwart en wit. Het ziet er precies uit als een zwart-wit foto. Het is gemaakt met gelijke hoeveelheden zwart en wit in lagen, zonder siliconen.

Heb Je Een Pourcup Nodig Om Een B&W Pour Te Maken?

Nee, zolang je je verf op het canvas giet, blijft het gieten. Veel kunstenaars zullen één kleur tegelijk gieten. Het is belangrijk om te onthouden dat de manier waarop u elke kleur giet en wat u doet na het gieten, van invloed is op het feit of u puur zwart-wit of zwart-wit vermengd met grijstinten krijgt. Hier goot ik zwart, dan wit, en trok er gewoon doorheen met een plastic lepel.

Als Je Voornamelijk Zwart-wit Wilt Gebruiken, Maar Met Een Andere Kleur Voor Contrast, Moet Dat Dan Een Donkere Of Een Felle Kleur Zijn?

Nee, gebruik je welke kleur je maar wilt. Hier is een voorbeeld van een gemaakt met zwart-wit met lichtblauw en een beetje overgebleven roze. Het roze is nauwelijks zichtbaar aan de zijkant, maar zoals je kunt zien, hoef je niet vet of donker te gaan, het kunnen ook lichte kleuren zijn.

Wat Gebeurt Er Als Ik Een Zwart-witfoto Maak Maar Deze Niet Mooi Vind? Wat Als Ik Kleur Wil Toevoegen?

Dit is een moeilijke vraag. U kunt de B&W pour volledig verwijderen door de verf eraf te schrapen. Maak vervolgens het canvas schoon en begin opnieuw. Als je gewoon een beetje kleur wilt toevoegen, kun je de kleuren van je voorkeur besprenkelen en een veegbeweging maken. U kunt kleur toevoegen aan de vers gegoten zwart-wit door secundaire kleuren toe te voegen. De hele storting zal echter verschuiven als u de secundaire kleuren kantelt.

Hier had ik een verticale pour gemaakt met alleen zwart-wit en besloot ik het met wat kleur op te schoppen. Ik gebruikte een lepel om sommige gebieden af te vegen met een feloranje spray.

B&W is mijn favoriet, maar deze was niet helemaal goed. Laten we eerlijk zijn, het lijkt op het gieten van poep. Dus besloot ik dat dat gebied iets nodig had om de visuele beelden van lichaamsvloeistoffen te doorbreken. Het had het gebied kunnen vertroebelen en het moeilijk maken om de gebieden te zien die ik wilde behouden. In dit geval was het een betere optie om miniringen aan het canvas toe te voegen en ze te drogen zonder te kantelen. Je kunt ook vellen gebruiken om de rest van mijn pour te bewaren.

Zwart-wit Wordt Niet In De Natuur Gevonden, Dus Waarom Zou Iemand Het Willen Recreëren.

Ja, het was een echte discussie. Het is niet ongebruikelijk dat het afkomstig is van vrienden die de wereld alleen door helder rood, viooltjes en goud zien. Het zijn mijn Lucky Charms-meisjes, overal regenbogen. Het was triest om te horen dat ze B&W als een negatieve connotatie omschrijven. Ze waren kunstenaars en vonden het saai, oud, fantasieloos en zonder passie. Sommigen weigeren black-ever te gebruiken. Ieder zijn ding, dat maakt de kunstwereld zo mooi.

Ik vind het heerlijk om mensen deze foto’s van mijn voortuinboom te laten zien. De felrode boom werd genomen op een zonnige dag in augustus, terwijl de bijna zwart-witte boom werd genomen tijdens een sneeuwstorm in februari. Beide foto’s zijn niet gewijzigd. Vanwege de ongewoon witte achtergrond en de grijze luchten die sneeuw vallen, ziet de zwart-witfoto er kleurloos uit. Allemaal natuurlijk-boem

Als Ik Alleen B&W Gebruik, Kan Ik Dan Siliconen Gebruiken?

Ja, maar het is het beste om het niet in beide kleuren te gebruiken. U kunt eindigen met siliconen die direct op het canvas plakken. Hierdoor kunnen er gaten in je droge schilderij ontstaan. Ik zorg er ook voor dat ik voor het gieten een basislaag op het canvas leg om dit te voorkomen.

Dit laatste schilderij is gemaakt met één druppel kokosolie. Ik heb 1 deel wit en 2 delen zwart in de schenkbeker gemengd. Het was een heel kleine schenking, dus ik gebruikte een eetlepel kokosolie om mijn schenkbekers te vullen: 1 el. wit, 2 eetl. zwart. Ga door tot de gewenste hoeveelheid in de beker. De combinatie van laagjes en een kleine hoeveelheid siliconen zorgde voor gekke cellen.

De volgende keer dat je de drang voelt om iets nieuws en anders te creëren, ga dan terug naar de basis in zwart-wit.

Weet je nog dat je een zwart-wit pour maakte? Wat waren je grootste uitdagingen? Wat waren je favoriete dingen eraan?

Gietschilderen Voor Beginners – Hoe U Vandaag Kunt Beginnen Met Acrylgieten

Gietschilderen Voor Beginners - Hoe U Vandaag Kunt Beginnen Met Acrylgieten

Deze gids legt uit wat verfgieten is en hoe het begon. Het bevat ook informatie over wat u nodig heeft om aan de slag te gaan. Laten we beginnen!

Wat Is Acryl Gieten Schilderen?

Gietschilderen (ook het mengen van acrylverf met een vloeiverbeteraar (zoals Floetrol) en het op een oppervlak gieten om abstracte wervelingen en ontwerpen te creëren. Abstractie en liefde voor het mengen en vermengen van kleuren vormen de kern van gieten schilderen, en de dans die elke kleur uitvoert op het door de kunstenaar gewenste oppervlak is zeker wat de meeste beginners aantrekt!

Waarom Zou Ik Beginnen Met Schilderen?

Gietschilderen is een geweldige kunstvorm voor nieuwe kunstenaars of aspirant-kunstenaars. Hier zijn enkele redenen waarom.

  1. Verf gieten is een zeer laagdrempelige. Je hoeft geen kunstenaar te zijn, een professionele opleiding te hebben gevolgd of zelfs maar een verfkwast te pakken te hebben om met deze techniek kunst te gaan maken. Je hebt alleen de informatie in dit bericht en de benodigdheden nodig en je bent klaar om aan de slag te gaan!
  2. Beginners kunnen snel positieve resultaten en succes zien. Het maken van kunst kan voor sommigen een mentale hindernis zijn, omdat ze het moeilijk vinden om zich uit te drukken, en veel beginnende (en gevorderde) kunstenaars zijn overdreven kritisch over hun werk tot ze ontmoedigd raken. Met pour paintingabsolute kunnen beginnende kunstenaars nog steeds relatief snel prachtige stukken maken die hen en anderen inspireren in vergelijking met meer realistisch gerichte kunstvormen zoals schetsen of aquarellen.
  3. Giet schilderen is een grote stressvermindering en is leuk! Verfgieten is een veelzijdig medium dat kan worden gebruikt om mooie en blijvende kunst te maken. Het proces zelf is louterend, aangezien de verf over het canvas stroomt en zacht kantelen nieuwe vormen en ontwerpen creëert. Je kunt het gemak en de ontspanning die het schenken met zich meebrengt al voelen door naar YouTube-video’s te kijken. Veel mensen schilderen alleen voor dit doel en geven niet zoveel om de resultaten als om de ontspanning die het proces met zich meebrengt.
  4. Kunstenaars kunnen kleurentheorie leren door te schilderen voordat ze overgaan op andere technieken. Realistisch leren schilderen vereist dat je vorm, kleur, medium en belichting begrijpt. en pas alle technieken tegelijk toe. Dit kan moeilijk zijn en lang duren. Met acrylgieten kun je kleurgerelateerde vaardigheden isoleren en leren hoe je kleuren op interessante manieren kunt gebruiken om onmiddellijke resultaten te zien in plaats van dat je alle vaardigheden in één keer onder de knie moet krijgen.

Verf gieten is ook een geweldige optie voor gevorderde kunstenaars. Gieten lenen zich prachtig voor dromerige, surrealistische achtergronden voor bekwame kunstenaars om er realistische scènes op te schilderen (zoals de uil hieronder door Brenda Bennett). Acryl gieten kan op vele manieren worden toegepast. Kunstenaars kunnen het in andere stukken opnemen om hun werk te verbeteren.

Deze acrylgiet met een uilversiering is een voorbeeld van het gebruik van acrylgieten om realistisch werk te verbeteren.

Toevallig Begin Van Het Gieten Van Verf

Volgens physicscentral.com was de eerste persoon die vloeiende kunst echt ontdekte een kunstenaar genaamd David Alfaro Siqueiros in de jaren dertig. David was gefascineerd door de eenvoudige handeling en complexiteit van het schilderen van kleuren op een oppervlak. Dezelfde techniek werd gebruikt door andere kunstenaars die experimenteerden met verschillende verfkleuren en -mengsels.

Vloeiende kunst is gemakkelijk omdat het medium en de verf op dezelfde manier worden gemengd. Acrylverf en vloeiverbeteraar kunnen in nagenoeg dezelfde verhoudingen gecombineerd worden voor verschillende acrylgiettechnieken. Het lastige is het kiezen van de verfkleuren. Een kunstenaar moet bekend zijn met het kleurenwiel en hoe de verf wordt gegoten. Kunstenaars moeten ook weten hoe ze de verf moeten manipuleren zodat het gewenste effect wordt bereikt.

Realistisch gezien fascineert abstracte kunst mensen sinds 1910, toen de vader van de abstracte kunst, Wassily Kandinsky, kunst begon te maken terwijl hij naar muziek luisterde. Hij kon de kleuren van de muzieknoten visualiseren, een resultaat van een neurologische aandoening die synesthesie wordt genoemd. Hij begon de muziek te schilderen en toen werd abstracte kunst geboren. De jaren veertig zagen de opkomst van het abstracte expressionisme, dat abstracte kunst naar de massa bracht. Toen ontstond het idee om stukken te maken die voor elke weergave op een andere manier konden worden geïnterpreteerd.

Kanttekening: ik raad je aan om een Cricut-machine voor acrylgieten te gebruiken om prachtige ambachten op elke drager te maken en af te drukken. Mijn persoonlijke favoriet is de Explore Air 2. Je vindt hem hier. Nu terug naar een overzicht van verfgiettechnieken.

Een Overzicht Van Verfgiettechnieken

Er zijn veel verschillende technieken die een kunstenaar kan gebruiken bij het gieten van verf. Sommige technieken zijn beter voor een beginner, terwijl andere technieken een meer geavanceerd begrip van kleurentheorie en verfbeweging vereisen.

Beginnerstechnieken

Hier zijn een paar van de beginnerstechnieken die geweldig zijn voor beginnende of praktiserende vloeiende artiesten:

  • Basic, Clean of Straight Pour: het proces waarbij individuele kleuren op een oppervlak worden gegoten en deze worden gemanipuleerd door ze te kantelen of te vegen om patronen en mengsels te creëren.

Clean pour-voorbeeld van kunstenaar Sarah Bailey

  • Dirty Pour is de handeling van het in lagen aanbrengen van kleuren in een kopje en ze vervolgens op een heel oppervlak gieten in plaats van ze apart te plaatsen.

Een dubbele vuile schenking met twee kopjes met verschillende kleuren

  • Flip Cup : een proces waarbij de vuile gietlaagtechniek wordt gebruikt, behalve dat de beker ondersteboven op het oppervlak wordt gedraaid en vervolgens snel omhoog wordt getrokken of doorboord om de verf vrij te geven.

Ginia Isgrigg heeft deze flip-cup gemaakt.

  • Puddle Pour : een proces waarbij gebruik wordt gemaakt van de vuile gietlaagtechniek, waarbij de verf in één plas op het canvas wordt gegoten in plaats van er helemaal overheen te worden gegoten.
  • Tree Ring Pour : Verf wordt op dezelfde manier aangebracht als vuil gieten en vervolgens in strakke, gecontroleerde cirkels op het canvas gegoten om een ringpatroon te creëren.

Morgan Trask creëerde deze schenking met vier ringen uit één enkele kop.

Benodigdheden Voor Het Gieten Van Verf

Prijzen voor het gieten van verf variëren afhankelijk van de kwaliteit van de leveringen. Wanneer je voor het eerst begint, is het raadzaam om ambachtelijke acrylverf te gebruiken die aanzienlijk minder duur is dan professionele acrylverf voor kunstenaars; op die manier kunt u zich vrij voelen om te experimenteren zonder de stress van het verspillen van dure materialen, mocht het resultaat u niet bevallen. Onze gids voor verfgietbenodigdheden biedt een uitgebreid overzicht.

Verven Gieten

Acrylverf is samengesteld uit pigment dat is gesuspendeerd in een emulsie van acrylpolymeerolie. Acrylverf is in water oplosbaar en droogt snel in vergelijking met olieverf. Acrylverf is extreem veelzijdig omdat het kan worden gecombineerd met verschillende mediums en gels om allerlei texturen en viscositeit te creëren.

Om te beginnen wil je waarschijnlijk een acrylset samen met wat extra zwart-witte verf die hieronder wordt vermeld.

Verfgietmedium/Flow Enhancers (Beginners Kiezen Er Een Om Te Proberen).

Veel bedrijven bieden vloeiverbeteraars en gietmedium aan. Elke vloeiende artiest heeft zijn favoriet. Hieronder vindt u algemene informatie over mediums, maar u kunt ook onze complete gids voor verfgietmediums raadplegen.

  • Floetrol: Floetrol, een van de meest gebruikte en betaalbare gietmedia die op de markt verkrijgbaar is, is een populaire keuze. Floetrol is een latexverfadditief dat de vloei en egalisatie van watergedragen verven (zoals acrylverf) verbetert. Het is overal verkrijgbaar bij de meeste bouwmarkten die huisverf verkopen en kan ook online worden gekocht. Voor meer info zie onze Floetrol gids.
  • Liquitex Gietmedium: Liquitex Gietmedium is ook een populair medium en wordt beschouwd als een professioneel medium. Liquitex geeft u een hoogglanzende wet-look afwerking die helpt de kleur te behouden. Liquitex kan worden gebruikt met een snelheid van 5% tot 95% verf, afhankelijk van het type verf dat u gebruikt.
  • Golden Color Gietmedium: Golden is een gerenommeerd merk en wordt ook als een professioneel medium beschouwd. Golden maakt twee mediums die specifiek zijn voor gieten: een glanzende afwerking en een matte afwerking. Golden stelt voor om het medium te gebruiken in een verhouding van 10 delen medium en 1 deel acrylverf. Dit is afhankelijk van de verf die u gebruikt.
  • Water: Als je een klein budget hebt, kun je water als medium gebruiken; pas op dat je niet te veel toevoegt. Houd er rekening mee dat verven die met water zijn gemengd, na verloop van tijd kunnen vervagen. Water is geweldig voor beginners omdat het niets kost.

Twee factoren bepalen de verhouding medium tot schilderij:

  1. Welke verf gebruik je
  2. Welk medium gebruik je?

Deze twee factoren zijn van invloed op hoe u uw mengsel mengt. Als u bijvoorbeeld Liquitex Basics gebruikt, een iets dikkere verf, en u wilt het mengen met Floetrol, kunt u overwegen om twee of drie delen Floetrol te gebruiken op een deel Liquitex Basics, afhankelijk van de gewenste consistentie.

Het is de beste manier om verhoudingen te leren, om er gewoon in te duiken! Je verfmengsel moet de consistentie hebben van een milkshake nadat het een tijdje is weggelaten. Het moet niet te vloeibaar of dik zijn, maar het moet glad en vloeiend zijn.

Siliconen En Dimethicon: Cellen Krijgen In Verfgieten

Siliconen en dimethicon worden vaak gebruikt in gietbeurten om cellen te maken. Cellen zijn variaties in het schilderij die op gaten lijken en prachtige patronen kunnen creëren. CRC Heavy Duty, KY Lubricant en Loopbandolie bevatten siliconen. OGX Kokosolie bevat dimethicon.

Als je ervoor kiest om siliconen of dimethicon aan je schenking toe te voegen, raden we je aan om het toe te voegen aan je hoofdkleuren voor het schenken en het uit je witte, zwarte of metallic kleuren te laten voor het beste resultaat.

De hoeveelheid siliconen of dimethicon die u aan uw verf toevoegt, is afhankelijk van uw persoonlijke voorkeur en vallen en opstaan. Je mag niet meer dan een paar druppels siliconen of dimethicone aan elke kleur toevoegen en moet ervoor zorgen dat je je schilderij schoonmaakt nadat het is opgedroogd voordat je het verzegelt. Overgebleven siliconen of dimethicone zullen ervoor zorgen dat elke kit die u kiest, putjes of terugtrekt van het canvas.

Oppervlakken

Het mooie van het gieten van verf is dat je in wezen overal op kunt gieten. Canvas, vazen, borden er is echt geen limiet! Zorg er wel voor dat u voor vlakke oppervlakken een vlakke werkruimte heeft, zodat de verf tijdens het drogen niet van de rand kantelt.

Enkele populaire ondergronden om op te gieten:

  • Canvas: canvas is er in vele soorten en maten; je kunt canvas kopen dat al is gespannen en op een houten frame is gemonteerd, of je kunt losse vellen of rollen kopen. Voor beginners wil je misschien beginnen met voorgemonteerd canvas.
  • Keramische tegels : Tegels zijn zeer betaalbaar. Met tegels kun je backsplashes, onderzetters of kleine kunstwerken maken. Hier is onze gids over het voorbereiden en gieten van acryl op keramische tegels.
  • Glas: Als je een oude spiegel vindt bij een garage sale of een raam hebt dat je onlangs hebt vervangen, kun je op beide gieten! Hier is een video over hoe je op glas giet.
  • Vazen : Vazen kunnen lastig zijn, maar zien er geweldig uit als ze eenmaal zijn gegoten. Mogelijk moet u een paar dunne lagen aanbrengen om het gewenste effect te krijgen; zorg er wel voor dat je verf niet te dik is.

Tenzij je een erg vuil of oneffen oppervlak hebt, hoef je geen canvas of ander oppervlak voor te bereiden om erop te kunnen gieten. Je kunt er gewoon voor zorgen dat het schoon is en vrij van stoten of klonten.

Giet Verfafwerkingen

Nadat je schilderij droog en uitgehard is, verzegel je het. (Houd er rekening mee dat het drogen tot 3 dagen kan duren, maar het uitharden kan tot 15 dagen duren). Hoewel afdichten niet nodig is, wordt het ten zeerste aanbevolen. Een afwerking zal het uiterlijk van uw stuk verbeteren en het beschermen tegen zonlicht, water en andere milieuschade.

  • Polycrylic: Polycrylic is een beschermende afwerking op waterbasis die speciaal is gemaakt voor gebruik over producten zoals acrylgietproducten. Je vindt het in de meeste bouwmarkten en in verschillende afwerkingen, zoals mat, glanzend, enz. Polycrylic kan worden aangebracht met een zachte, synthetische borstel, met een schuimborstel, of kan worden aangebracht door het over een oppervlak te gieten en te egaliseren door het oppervlak te manipuleren en te kantelen. Verwar Polycrylic niet met Polyurethaan: Polyurethaan wordt niet aanbevolen voor gebruik over acrylverf. Hier is een handleiding voor het gebruik van Polycrylic om uw schilderijen te verzegelen.
  • Hars: Hars is een beschermende afwerking die een stuk een glasachtig uiterlijk geeft. Hars kan behoorlijk duur zijn, maar voegt ongelooflijke diepte en helderheid toe, waardoor de kleuren en intensiteit in een stuk vaak worden vergroot. Bekijk onze tutorial over het toevoegen van hars aan een acryl-gietschilderij.
  • Spray Sealants: Rustoleum en Krylon zijn uitstekende heldere sprays die uw schilderijen kunnen verzegelen en gemakkelijk kunnen beschermen, zonder het gebruik van borstels of de kosten van hars. Hier is een overzicht van hars vs. sproeiafdichtingsmiddelen en de beste sproeiafdichtingsmiddelen.

Welke afwerking u ook kiest, zorg ervoor dat deze veilig is voor gebruik op acrylverf!

Andere Uitrusting

De apparatuur die je nodig hebt voor je gietproject hangt sterk af van waar je op giet en wat je opstelling is.

Enkele veelvoorkomende benodigdheden die je nodig hebt voor het gieten:

  • Roerstaafjes: je kunt je verf mengen met houten knutselstokjes/knutselstokjes of oude lepels.
  • Oppervlaktebescherming: u wilt uw tafel, werkbladen, enz. beschermen tegen uw verf; probeer een oud douchegordijn, een afgeplatte vuilniszak of aluminiumfolie met opstaande randen te gebruiken om je verf op te vangen.
  • Wegwerp latexhandschoenen: Sommige mediums en verf kunnen de huid irriteren; het is altijd een goede gewoonte om jezelf te beschermen door handschoenen te dragen.
  • Oogbescherming en/of masker: Sommige kunstenaars houden niet van de geur van gewone opgietmiddelen, of zijn bang dat ze verf in hun ogen krijgen; het is altijd goed om beschermende kleding bij de hand te hebben. Als u met hars werkt, moet u altijd oogbescherming en een masker gebruiken.
  • Knijpflessen: Kunstenaars gebruiken liever knijpflessen voor bepaalde technieken of omdat ze het gemakkelijker maken om de stroom te regelen dan uit een kopje te schenken.
  • Fakkel: Een fakkel is een hulpmiddel dat kan worden gebruikt om de cellen in uw schenkingen naar buiten te brengen. Het breekt de oppervlaktespanning af en laat verf rijzen. Hoewel het niet nodig is om cellen te maken, kan het hun uiterlijk bepalen en u helpen meer te maken. Zo gebruik je een zaklamp bij het gieten van verf
  • Lekbak: Om te voorkomen dat verf overal komt, kun je je canvas in een lekbak plaatsen.

Droogtijd Voor Het Gieten Van Verf

In de wereld van het verfgieten is er hevige discussie over hoe lang een schilderij moet drogen. Uw omgeving (vochtig of droog), luchtcirculatie, omgevingstemperaturen, omgevingstemperatuur, verf/medium, oppervlak waarop u hebt gegoten en dikte van het gegoten schilderij hebben allemaal invloed op de droogtijd.

  • Vochtige omgeving: u mag verwachten dat uw verf iets langzamer droogt dan een droge omgeving. Laat je schilderijen indien mogelijk drogen in een ruimte met enige luchtcirculatie.
  • Droge omgeving: Uw schilderijen kunnen zeer snel drogen in een droge omgeving. Om ervoor te zorgen dat uw schilderij niet barst, kunt u het het beste laten drogen in een ruimte met een luchtbevochtiger.
  • Luchtcirculatie: Hoewel een lichte luchtcirculatie geweldig is om schilderijen te drogen, moet je er niet direct een ventilator op richten. Hierdoor kan de bovenste verflaag sneller drogen dan de onderste en kunnen barsten ontstaan. Bovendien kan een intense luchtcirculatie meer stof en vuil in uw verf brengen. Houd uw schilderij waar mogelijk uit de directe ventilatorcirculatie.
  • Omgevingstemperatuur: Extreme hitte of kou kan ervoor zorgen dat verf en medium niet goed werken. Zorg ervoor dat u het aanbevolen gebruik op de achterkant van uw verf en medium controleert en pas uw ruimte waar mogelijk aan op die temperatuur. Als u hars gebruikt, moet u dit op de juiste kamertemperatuur gebruiken, anders zal het niet goed uitharden.
  • Verf en medium: Ambachtelijke verven, Floetrol en andere mediums drogen veel sneller dan professionele verven. Probeer een proefstuk met de verf en mediums die u gebruikt, zodat u een idee krijgt van de droogtijd voordat u verdergaat met grotere stukken.
  • Oppervlak: Een poreus oppervlak zoals een canvas duurt langer om te drogen dan een glad oppervlak zoals een keramische tegel.
  • Verfdikte: je moet altijd net genoeg verf gebruiken om het oppervlak van je canvas, tegels, enz. te bedekken; als u te veel gebruikt, zal de verf ongelijkmatig drogen en barsten.

Hier zijn enkele algemene droogtijden die u kunt volgen. Deze tijden werden bepaald door de ervaring van de auteur met het volgen van de instructies voor warmte en omgeving voor fabrikanten van verf en medium. Ze worden berekend met een dunne verflaag. Deze tijden dienen als richtlijn te worden gebruikt. U kunt ze aanpassen aan uw specifieke stuk en klimaat.

  • Canvas: voelt droog aan en kan binnen 72 uur worden verplaatst, verzegelbaar na 15-20 dagen.
  • Keramische tegels, glas en andere niet-poreuze oppervlakken: binnen 48 uur droog om aan te raken en veilig te verplaatsen, verzegelbaar na 10 dagen.

Nogmaals, het is absoluut noodzakelijk dat u uw droogtijden afstemt op uw omgeving, verf/mediums, verfdikte en natuurlijk uw oppervlak.

Verf Gieten Hoe Tutorial

Loop voor deze tutorial goed door hoe je een flip-cup schenkt. Deze tutorial is een bewerking van Tina Swearingens How to do Your First Pour-tutorial.

Benodigde Benodigdheden

  • Verven: Artist Loft in Titanium White, Mars Black, Craft Smart (in Metallic Sapphire en Metallic Amethyst), FolkArt Metallic Silver. Je kunt zoveel kleuren kiezen als je wilt, maar ik zou aanraden om het tussen de 3-7 kleuren te houden voor mijn eerste gietbeurt.
  • Voorlopig gebruiken we geen siliconen omdat de artist loft titanium wit cellen zou moeten creëren, maar als je siliconen zou gebruiken, zou je een paar druppels kunnen toevoegen aan ongeveer de helft van de kleuren

Bereid Je Werkruimte Voor

  1. Zoek een veilige plek die niet gestoord wordt om te schenken De ruimte moet stofvrij zijn (zodat er geen stof in het schilderij valt), droog en ergens waar niet tegenaan wordt gestoten door voorbijgangers
  2. Je wilt niet dat de verf gaat schuiven of vervormen tijdens het drogen.
  3. Plaats een druppeldoek op het oppervlak dat u gaat gieten.
  4. Plaats de lekbak bovenop de druppeldoek (als je die hebt)
  5. Plaats 4 kopjes in de lekbak zodat je je canvas erop kunt plaatsen (dit zorgt ervoor dat het canvas niet aan het oppervlak blijft plakken tijdens het drogen)

Meng De Verf

Twee ons verf is voldoende om een 57-inch canvaspaneel te bedekken.

  1. Elke verfkleur moet in een andere beker worden geplaatst
  2. Meng in elk kopje een deel verf met twee delen Floetrol. Voeg een paar druppels water toe.
  3. Meng elk kopje met een roerstaafje (voor elke kleur is een apart stokje nodig, zodat ze niet met elkaar vermengd raken).
  4. Het moet de consistentie hebben van warme honing of licht opgewarmde milkshakes of gesmolten ijs. (Als er honing beschikbaar is, verwarm het dan en roer het rond om te zien hoe het voelt).
  5. Leg je verf in een enkele kop, beginnend met het wit, met wit tussen elke kleur. Bijvoorbeeld: giet eerst wat wit, dan saffier, meer wit, dan amethist, meer wit, dan zilver etc.
  6. Blijf laagjes aanbrengen tot je ongeveer 57 gram verf in de beker hebt. Probeer ten minste één laag van elke kleur over elkaar te leggen, met uitzondering van wit.
  7. Nu is je kopje klaar om ingeschonken te worden!

Voor het getoonde voorbeeldschilderij heb ik het volgende percentage van elke kleur in mijn schenkbeker van drie ounce gebruikt:

Titanium Wit 30 procent20 procent Zilver
20 procent Mars Zwart
Aquamarijn 10%
Saffier 10 procent
10% Amethist

Verf Het Canvas

  1. Voeg een kleine dunne plas witte verf toe aan het midden van het canvas (hierdoor worden je kleuren beter verspreid)
  2. Plaats je canvas ondersteboven op de beker
  3. Draai zowel de beker als het canvas om zodat de beker nu ondersteboven op je canvas ligt
  4. Laat de beker ongeveer 60 seconden ondersteboven staan, zodat de cellen zich kunnen vormen en de verf kan bezinken
  5. Haal de beker er langzaam uit
  6. Laat verf opnieuw 60 seconden zitten
  7. Begin je canvas te kantelen om de verf te verspreiden en het hele oppervlak te bedekken
  8. Als je klaar bent met het afdekken van het canvas, plaats je het op de 4 kopjes om te drogen. Het moet ten minste 72 uur drogen voordat u het verplaatst. Laat het minstens twee weken drogen voordat u het afdicht.

Je hebt het gedaan! Je hebt je eerste acryl-gietschilderij gemaakt! Deze bronnen hebben meer recepten en tutorials.

Als je geïnteresseerd bent om meer te leren en meer stap voor stap gedetailleerde instructies te krijgen, download dan ons Paint pouring beginners ebook.

Als je meer een videoleerling bent, bekijk dan onze videocursus verfgieten. Als je meer geïnteresseerd bent in verschillende soorten gieten, bekijk dan onze receptengids voor het gieten van verf.

Het is niet moeilijk! Je kunt nu flip cup, swipe of een andere van de hierboven genoemde beginnerstechnieken eens proberen. Begin met de basis en ga verder met de meer geavanceerde technieken. U kunt ook experimenteren met verschillende verven, media en oppervlakken. Vloeiende kunst is geen vaste methode. Je kunt je eigen technieken creëren of je fantasie de vrije loop laten.

Gelukkig gieten!

Eenvoudig Recept Voor Acrylgieten Met Twee Kleuren

Eenvoudig Recept Voor Acrylgieten Met Twee Kleuren

Een van de vele dingen die ik leuk vind aan het maken van acryl-gietschilderijen, is hoe het ene idee tot het andere leidt. Ik had deze pour gemaakt voordat ik alleen de primaire kleuren rood, geel en blauw gebruikte. Het schilderij is prachtig geworden, ook al heb ik drie kleuren in ongeveer gelijke hoeveelheden gebruikt. Ik was echter verrast hoeveel geel er naar boven kwam.

Onmiddellijk was ik mijn volgende schenking aan het plannen. Van het een kwam het ander en ik besloot het rood helemaal te elimineren en alleen geel en blauw te gebruiken. Het idee om deze primaire kleuren te gebruiken was intrigerend voor mij, omdat ik wist dat ze de secundaire kleur groen zouden produceren. Het zou drie keer zoveel kosten als twee, of zoals ik het graag noem, gratis groen.

    • Phtalo Blauw
    • Chroom Geel
  • Silicone van 3in1 (Dat is echt de naam van het bedrijf dat het maakt, ze maken ook een drie-in-één olie.)
  • Zinsser Paint Booster (ook bekend als Zinsser Flow Control Additive)
  • Water (In Atlanta gebruik ik het water uit de kraan, maar ik heb verteld dat je in veel delen van het land flessenwater moet gebruiken.)

Om het aantal cellen te vergroten, heb ik aan beide kleuren siliconen toegevoegd. Belangrijk is dat ik geen zwarte of witte verf heb gebruikt in het schilderij. Deze schenking is tweekleurig. Het gieten werd gedaan op een canvas van 12 bij 30 cm.

Het resultaat was verbluffend! Het mengde prachtig. De verf mengde mooi. Er waren sterke gebieden in zowel geel als blauw. Bovendien vermengden geel en blauw zich om een prachtige groene tuin te creëren. De flip-cup-techniek zorgde voor onmiddellijke bevrediging. Toen ik de beker optilde, explodeerde een perfect ronde kleurenwereld op het canvas.

Mijn favoriete onderdeel van een schenking zijn de eerste drie tot vier seconden nadat de beker is opgetild. Op dat moment stel ik me voor dat ik op de een of andere manier het perfecte beeld heb van een nieuwe wereld die wordt gecreëerd. Ik voel me zowel trots als nederig als ik kijk naar de kleuren die ik net heb voorbereid voordat ze een eigen leven gaan leiden.

De acrylgieterij was een groot succes. Het vormde zich sneller dan andere en gemakkelijker dan andere. Ik gebruikte een zaklamp, maar die was waarschijnlijk niet nodig omdat er vanaf het begin grote mooie cellen verschenen.

Ik hoop dat je net zoveel plezier beleeft aan het zien van de geboorte van dit schilderij als ik heb gehad bij het maken ervan. Als je meer van mijn werk wilt zien, bezoek dan mijn Esty-winkel. Gebruik deze link of ga naar Etsy.com en zoek naar Art By Steve Shaw.

Mijn Grootste Schilderij Tot Nu Toe Gieten En Uitblazen

Mijn Grootste Schilderij Tot Nu Toe Gieten En Uitblazen

Na het succes van de kleinere versie die ik uitprobeerde op een vierkante tegel van 15 cm, was ik klaar om mijn grootste schilderij tot nu toe aan te pakken. Het was zenuwslopend. Mijn grootste zorg was niet genoeg verf. Ik kreeg uiteindelijk te veel, maar het is beter dan niets.

Ik gebruikte een verscheidenheid aan verven, waaronder ultramarijn, kobalt en kobalt, evenals een mengsel van chroomgeel en smaragd, en een metallic groenblauw en wit. Deze keer streef ik naar een meer diagonaal formaat, over de grootste as van de tegel en ik wilde idealiter dat het centrale motief zich uitspreidde en over de randen, maar nog steeds enkele witte gebieden met negatieve ruimte overliet waarin ik de gekleurde verf kon blazen.

Het kostte veel klappen. De föhn was bij de hand, maar uiteindelijk lukte het me allemaal met een rietje. Er zijn gebieden die ik meer prefereer dan andere. Sommige hadden meer donkere kleuren, andere meer groen en sommige waren meer metaalachtig. Het totale effect is echter verbluffend.

Dit ziet er prachtig uit nu het klaar is. Dit is een van mijn favoriete projecten. Het heeft een prachtige textuur en ik ben dol op de kleuren. Het is een heel mooi displaystuk, en die stands zijn ook goed.

Dit zijn Gibson Holders, de stands die ik heb gekocht. Deze standaards zijn sterk en de veer is strak genoeg om deze zware tegel vast te houden. Ze zijn zeer discreet en kunnen worden gebruikt om kunstwerken weer te geven die u niet aan de muur wilt hangen.

Dit is de tegel die ik heb gebruikt.

Een Nachtmerrie Voor Kerstmis Creëren Swipe Pour

Een Nachtmerrie Voor Kerstmis Creëren Swipe Pour

Deze Nightmare before Christmas-scène zal zowel Tim Burton- als Halloween-fans aanspreken. Dit is niet alleen een gemakkelijke techniek voor het gieten van acryl voor zowel beginners als professionals, maar je kunt het ook je eigen maken door alles toe te voegen wat je maar wilt, zoals pompoenen, bomen, grafstenen en meer. Dit is vergelijkbaar met een golfbeweging, maar niet helemaal! Volg samen met mijn stapsgewijze zelfstudie over hoe je een spookachtige NBC-nachtscène kunt recreëren.

Gebruikte Kleuren

Ik heb in totaal maar 4 kleuren gebruikt voor de eerste veegbeweging. Ik begon met een simpele paarse kleur en voegde daarna kleuren toe om 3 verschillende tinten te maken.

* Petunia Paars

* Lichtroze + paars = lichtpaars

* Marineblauw + Paars = indigo

* Rood + Paars = mauve

Om cellen te krijgen kun je siliconen of andere additieven toevoegen, maar het maakt niet uit of je die niet hebt.

Samenhang

Meng de verf met je gebruikelijke medium, maar maak het dunner. Het moet vergelijkbaar zijn met de consistentie van een Dutch Pour.

Hoe

Breng een dunne laag zwarte verf aan op het oppervlak. Verdeel het gelijkmatig over het oppervlak.

Laag je kleuren op alleen de onderkant van je canvas, te beginnen met mauve aan de onderkant, omdat het een overweldigende kleur kan zijn. Voeg geen zwart toe aan deze kleuren! U wilt de kleuren samenvoegen met weinig of geen definitie.

U kunt elke tool gebruiken die u wilt vegen. Je kunt stukjes plastic, natte papieren handdoeken of ijslollystokjes gebruiken. Voor deze specifieke uithaal koos ik ervoor om een paletmes te gebruiken om met die kleine swirly aan het einde van de klif te kunnen werken.

Deze swipe vereist meer beweging en beweging dan een normale swipe, dus ontspan je pols en ga er gewoon voor.

Zorg ervoor dat de klif niet te hoog op je canvas komt. Jack Skellington zou bovenop moeten staan.

Laat Het Drogen

Zodra je uitstrijkje is opgedroogd, kun je beginnen met het verfraaien met wat je maar wilt! Ik koos voor eenvoudige Jacks-honden en -pompoenen, Zero.

Gebruik een kwast met fijne punt en zwarte verf, of een Posca-pen, om de klif te schetsen en eventuele hobbels, onvolkomenheden, richels, enz.

Ik gebruikte een fel geel voor de maan; je kunt een ombr-effect creëren door oranje aan de randen te gebruiken of het te laten zoals het is, het ziet er in beide gevallen erg Tim Burton uit!

Conclusie

Een eenvoudige Nightmare before Christmas-scène die lijkt op een golfbeweging. Pas dit stuk aan om van jou te zijn! Jack & Sally aan de top? De bodem is bedekt met spookachtige bomen Halloween Town in de verte? De mogelijkheden zijn eindeloos.

Drie Eenvoudige Oplossingen Om Kale Plekken Te Verbannen

Drie Eenvoudige Oplossingen Om Kale Plekken Te Verbannen

In deze editie van Troubleshooting Pours zouden we het hebben over een probleem dat heel gemakkelijk te corrigeren is: kale plekken!

Wat Zijn Kale Plekken?

Kale plekken in een schilderij zijn gemakkelijk te herkennen. Dit zijn plekken waar de verf is doorgedrongen. Dit resulteert in een oneffen schilderij met een oneffen oppervlaktestructuur.

Wat Is De Oorzaak Van Kale Plekken?

Er zijn een paar verschillende dingen die kale plekken kunnen veroorzaken, en gelukkig zijn ze allemaal relatief beheersbaar.

Additieven

Het mengen van siliconen, dimethicon of andere additieven in uw schenkingen om cellen te maken is een riskante onderneming.

Verkeerd mengen kan leiden tot kale plekken. Dit komt omdat extra, niet-opgenomen additieven het oppervlak waarop u werkt kunnen coaten, verf van dat gebied afstotend en problemen kunnen veroorzaken . Het is belangrijk dat je je verf, medium en eventuele hulpstoffen goed mengt en de juiste hoeveelheden gebruikt.

Over hoeveelheden gesproken, als je overmatig veel additieven gebruikt, inclusief medium, zal je voltooide schilderij waarschijnlijk kale plekken hebben. Verhoudingen zijn belangrijk! Het kan verleidelijk zijn om meer siliconen toe te voegen als u niet de gewenste cellen krijgt, maar te veel toevoegen levert geen gunstige resultaten op!

Andere Oorzaken

Als u een schilderij opnieuw giet of diepte probeert te creëren op een reeds voltooid schilderij, kunt u een uitdaging tegenkomen als u het schilderij verzegelt met een bijzonder glanzende kit zoals polycrylic of hars. Verf kan soms aan deze oppervlakken blijven kleven, vooral als u een additief voor cellen gebruikt.

Het is een goed idee om ofwel licht te schuren of het oppervlak voor te bereiden met een acrylverf die niet glanzend is en geen toevoegingen bevat. Zelfs als je alleen maar probeert diepte te creëren en een kleiner deel van je schilderij te schilderen, kun je de gebieden die je wilt schilderen, voorbereiden om ervoor te zorgen dat het verfmengsel blijft plakken. En natuurlijk gelden de vorige additievenregels: zorg dat je mix helemaal is opgenomen en dat je niet te veel gebruikt.

Te veel water kan ook kale plekken veroorzaken. Te veel water kan ervoor zorgen dat acrylverf gaat scheiden. Scheiding kan leiden tot klonten en kale plekken.

Om dit te voorkomen, dient u spaarzaam water als medium te gebruiken. Dat wil niet zeggen dat je helemaal geen water kunt gebruiken, maar het is een goed idee om ook een ander medium te gebruiken. U kunt bijvoorbeeld Liquitex Basics mengen met Floetrol en water als u de waarde van uw medium wilt verlengen. Houd er echter rekening mee dat de voordelen van het gebruik van een professioneel medium bij het verkopen of tentoonstellen van uw werk de investering zeker waard zijn.

Een andere oorzaak van de gevreesde kale plekken is het gebruik van warmte op je stuk. Om cellen uit je verf te halen met een toorts, moet je oppassen dat je deze niet te dicht bij de verf houdt. Hierdoor kan de verf splijten. Om te voorkomen dat de verf verschroeit, moet het branden van een stuk werk op minstens zes tot twee meter afstand worden gedaan. Als je rook uit je verf ziet komen, ben je te dichtbij gekomen, en zeker als je vonken ziet!

De laatste oorzaak voor kale plekken die tegenwoordig goed worden onderzocht, is het gebruik van hogedruklucht om uw verf te manipuleren. Gebruik ingeblikte lucht of een compressor om uw verf te manipuleren. Wees voorzichtig hoe dicht het mondstuk bij uw verf is. Je krijgt niet alleen een prachtig abstract schilderij in Jackson Pollock-stijl over je hele muur en werkruimte, maar je krijgt ook een kale plek op je canvas. Hetzelfde probleem kan zich voordoen bij het gebruik van een rietje, maar met een extra speekselbonus. Je kunt ook kale plekken krijgen van speeksel, dus laat je speeksel niet door het rietje stromen.

In beide gevallen moet je de luchtafstand tussen de verf en het canvas houden. Het is beter om niet te dicht bij het canvas te beginnen en ernaartoe te werken, in plaats van overal verf te blazen.

Kale Plekken Repareren

Dus je hebt al kale plekken. Wat doe je nu? Allereerst hoeft u het schilderij niet te schrappen.

Je kunt ook verf, glitter of goudvlokken gebruiken om de kale plekken te bedekken, vergelijkbaar met haarscheurtjes. Als u niet tevreden bent met de oneffenheden van de ondergrond, kunt u deze schuren en opnieuw gieten. Om het oppervlak glad te strijken, kan ook een laag hars worden aangebracht. U moet echter alle siliconen, dimethicon of andere toevoegingen verwijderen voordat u hars giet. Anders krijg je kale plekken.

Laatste Gedachten

Kale plekken voorkom je door kleine aanpassingen te doen aan je mix en proces. Houd rekening met je verhoudingen, meng volledig en je hebt volledig bedekte stukken waar je dol op zult zijn.

Nog Een Peacock Pour Met Negatieve Ruimte

Nog Een Peacock Pour Met Negatieve Ruimte

Ik ben vandaag weer aan het gieten op tegels. Ik gebruik dezelfde kleuren als mijn laatste, maar probeer het nog steeds op een pauw te laten lijken. Ik heb de kleuren een beetje veranderd naar een donkerdere kleur en een dieper blauw. Ik zal het op een andere manier gieten, met een flipcup als midden en wit rond de rest. Ik heb de mogelijkheid om het als een negatieve ruimte te laten, het te kantelen of zelfs te vegen. Gezien het onvoorspelbare karakter van het schenken, laat ik graag mijn opties open.

Maar kunst is wat het is, soms is wat je krijgt niet wat je verwacht. Hoe meer ik naar het eindresultaat keek, hoe minder ik het leuk vond. Ik denk dat ik te veel heb gefakkeld, en het lijkt altijd dat als ik dat doe, het wit doorkomt en meer domineert dan ik zou willen. Het overstemde eigenlijk alle rijke, donkere kleuren die ik wilde.

De verf zit nog op mijn handen, dus ik veeg hem eraf. Maar dan gebeurt er iets onverwachts. Bekijken. Het is geweldig!

Is het niet verbazingwekkend het mysterie en de schoonheid van dit soort kunst? Zelfs als je dezelfde kleuren en technieken tientallen keren gebruikt, krijg je totaal verschillende resultaten. Sommige zullen een favoriet zijn, andere niet. Nadat ik de verf van de tegel had gehaald, werd ik er weer verliefd op. Deze tegel is de favoriet van mijn man. Als de top van een golf zei hij, en eigenlijk zei hij dat hij het heel erg leuk vond, inderdaad van mijn man. Het is moeilijk om indruk op hem te maken

Zwart, Metallic En Wit Youtube-uitdaging

Zwart, Metallic En Wit Youtube-uitdaging

We hadden er weer zin in. Een stel YouTubers is samengekomen om schilderijen te maken die allemaal gebaseerd zijn op een thema, kleurenschema of techniek. Deze keer daagde ik de groep uit om een gegoten acrylschilderij te maken met alleen zwart, wit en één metallic en de verf moest op de een of andere manier worden geblazen.

Oh mijn god, ik zat te denken! Zwart en wit door elkaar gemixt? Ik zie veel grijs in mijn toekomst. Er moet goed over nagedacht worden om te voorkomen dat die twee kleuren een hele puinhoop van grijs en meer grijs creëren, gecombineerd met wat extra grijs. Maar ik heb een plan, of beter gezegd, een droom. Kun je dromen over je schilderijen? Soms doe ik. Maar dan sta ik op en probeer het. De droom wordt meer nachtmerrieachtig. Mijn dromen laten me zien dat ik bij daglicht als een professional kan schenken. In werkelijkheid ben ik een kat die een poot achter zijn hoofd heeft gebonden. Ja, dat is soms best wel erg.

Achter dit schilderij zat een droom en in de droom zag het er geweldig uit. Laten we proberen die droom vast te leggen op canvas.

Ik gebruikte in dit schilderij.

  • Duimen!

Het is uiteindelijk allemaal goed gekomen. Het is niet precies zoals ik me had voorgesteld, maar het is ook echt niet zo ver weg. Ik heb veel grijs gemaakt, maar hopelijk door de achtergrond uit te balanceren met wat goud voor een gemarmerd effect, en niet alleen zwart/grijs/effen wit te maken, ben ik ermee weggekomen! Laat me weten wat je denkt!

Bekijk de beschrijving onder de YouTube-video voor links naar andere artiesten die deelnemen aan deze moeilijke uitdaging. Geef ze wat liefde en opmerkingen, en doe ook een duim omhoog voor hun video’s.

U kunt de onderstaande diavoorstelling bekijken, die zowel droge als natte foto’s bevat, evenals close-ups van details. Genieten! En vergeet niet om deze uitdaging aan je Pinterest-borden toe te voegen voor het geval je jezelf ooit wilt uitdagen met een vergelijkbare set kleuren.

Hoe Maak Je Een Pronkstuk Van Acryl

Hoe Maak Je Een Pronkstuk Van Acryl

Niets is spannender dan geaccepteerd te worden in je eerste show. Mijn eerste show was geen jury. Het maakte deel uit van mijn jaarlijkse lidmaatschap bij een kunstenaarsorganisatie. Hoewel ik niet hoefde te worden geaccepteerd om mijn werk te exposeren, kon het mijn enthousiasme niet temperen. Mijn werk zou in mijn woonplaats worden tentoongesteld en dat gevoel kon niemand wegnemen!

Het maken van een stuk voor een show of een galerij heeft veel overeenkomsten met hoe je al aan het maken bent; de reden dat je gevraagd bent om een stuk (of stukken) tentoon te stellen, is omdat iemand je bestaande werk heeft gezien en het leuk vindt. We zullen zowel de galerijklare als de niet-galerijklare kanten van het maken van pronkstukken behandelen.

Wat Staat Er Op Het Menu?

Planning is het belangrijkste bij het maken van unieke stukken of groepen items voor een show. Je moet een paar basisprincipes kennen:

  • Wie wordt je publiek? Dit kan de toon van je werk beïnvloeden. Wil je dat je stukken in een coffeeshop of galerie hangen? Je zou iets zachts en gedempt kunnen kiezen. Gaan jouw stukken in een trendy galerie of in huis hangen? Ga voor modern, uniek en licht. Tonen in een groepsshow? De boodschap en betekenis van je stuk moeten centraal staan. Kleed je schilderij voor de gelegenheid en kijkers om de maximale impact te krijgen.
  • Verlichting is belangrijk. Ik gebruik metaalvlokken in mijn kunst, die goed werkt bij fel licht, maar niet in gedimde omgevingen. Om een idee te krijgen van waar uw kunst zal komen te hangen, moet u de ruimte inspecteren of vragen stellen. Lukt dat niet, stel dan veel vragen en vraag om foto’s.

Doe Het Goed.

Ik had nooit gedacht dat ik iemand zou zijn met een motto, maar tussen ouderschap en kunst had ik iets nodig om rustig te zingen als het leven frustrerend wordt. Neem de tijd, doe het goed. Er kan niets goeds voortkomen uit het haasten van een stuk, vooral niet een kunstwerk dat u voor de wereld wilt laten zien, of in ieder geval uw buurt. Haast je niet. Je moet de tijd nemen, geduldig zijn met elke stap, jezelf voldoende tijd geven om te drogen en te genezen, en echt je hart te leggen in het creëren van stukken die voor zichzelf spreken als je er niet bent. Je moet de tijd nemen, zelfs als je deel uitmaakt van een show met een deadline. Zorg ervoor dat je het goed doet.

Uw Schilderij Verzegelen

Vloeibaar kunstenaarsdilemma: verzegelen of niet verzegelen? Dat is de vraag. Het antwoord is aan jou. Glanzend, mat, Polycrylic of resin, uw eindresultaat ligt in uw handen. Een woord van waarschuwing: als je nog nooit hars hebt gebruikt, raad ik je van harte af om het te proberen op een stuk dat je voor een show wilt indienen. Hars kan de eerste paar keer dat u het gebruikt lastig zijn. Als je nog nooit hars hebt gebruikt en je bent vastbesloten om je schilderij ermee te verzegelen, alsjeblieft, experimenteer dan eerst. Je hebt niet de tijd om het allemaal te proberen, dus je kunt een stevig stuk maken.

Als u het leuk vindt om af te dichten met afdichtmiddelen, is het ook belangrijk om te onthouden dat de meeste galerieën of winkels licht van bovenaf of van opzij op uw stuk zullen schijnen. Hierdoor kunnen eventuele strepen die spraykit kan achterlaten zichtbaar worden (niet dat Polycrylic niet schuldig is). Nadat je de eerste laag hebt aangebracht, draai je het stuk zodat je het vanuit meerdere hoeken kunt zien. Hiermee kunt u gebieden identificeren die niet door het afdichtmiddel werden bedekt.

Je Schilderij Afmaken

Veel galerijen vereisen dat u een voltooid werk inzendt als u van plan bent een stuk op canvas in te dienen. Dit betekent dat een onvoltooid canvas niet zal vliegen.

Afwerking betekent meestal klaar om op te hangen. Ik raad zaagtandhangers aan of, als je stuk meer weegt dan een gewone draadhanger. Als de hardware op zijn plaats zit, wordt je stuk aantrekkelijk omdat het klaar is voor zijn nieuwe thuis!

Het Moeilijkste Gedeelte

Hoewel ik de hele dag dagboekaantekeningen en blogposts kan schrijven, vind ik het moeilijk om een bio voor een artiest te schrijven.

Dit maakt je bio gemakkelijk leesbaar en geeft je nog steeds veel informatie over je prestaties.

  • Je bio moet in de derde persoon worden geschreven. Dit maakt het minder zelfpromotie.
  • Schaam je niet om op te scheppen over je prestaties! Vermeld elke keer dat uw werk is gepubliceerd of als u prijzen heeft gewonnen voor uw kunst. Dit zijn geweldige dingen om trots op te zijn en zullen je helpen te schitteren in je stuk.
  • Voeg geen willekeurige prestaties toe: u moet bijvoorbeeld de tijd opnemen dat u een lokale prijs voor uw kunstwerk heeft gewonnen, maar waarschijnlijk de tijd dat u werknemer van de maand bent, weglaten. Houd uw informatie relevant en gemakkelijk te associëren met uw werk.
  • Vertel de lezer waarom uw werk zo belangrijk is. Wat zijn je passie? Wat is jouw drijfveer? Dit maakt je stuk compleet.

Sommige galerijen of winkels hebben hun eigen richtlijnen voor bio-inzendingen, maar probeer in het algemeen uw bio op ongeveer 300 woorden te houden om informatief te blijven, maar niet te langdradig.

Laatste Gedachten

De eerste show is maar één keer. Temidden van de druk om een meesterwerk te maken en alle verf, zweet en tranen die je nodig hebt, wees aardig voor jezelf. Een stuk in een galerij of winkel laten zien is een enorme prestatie, en je hebt hard gewerkt om hier te komen – geniet ervan!

Hoe Maak Je Een Enorm Acryllandschap?

Hoe Maak Je Een Enorm Acryllandschap?

Zeven schilderijen en enkele weken geleden begon ik te leren hoe ik een landschap kon creëren met behulp van giettechnieken. Ik ging terug door mijn blogberichten en vond deze regel uit de allereerste landschapsblog:

Mijn doel is om een manier te vinden om een afbeelding te creëren die onmiskenbaar een landschap is, maar vooral uniek en mooi is gemaakt vanwege de gietmagie waar we allemaal van houden.

Hieronder staat het schilderij dat ik een paar dagen geleden voor dit project heb gemaakt.

Vrienden, ik geloof dat ik er ben! Ik heb mijn doel bereikt en het voelt geweldig! Ik weet zeker dat ik nog zoveel meer kan doen in de wereld van de gestorte landschappen. Ik begin net te leren hoe ik bomen moet maken! maar ik voel me echt goed over mijn reis tot nu toe. Hoewel ik van plan ben door te gaan met het creëren van deze landschappen en het verkennen van nieuwe ideeën, heb ik het gevoel dat het harde werk is gedaan.

Als ik terugdenk aan de afgelopen weken, herinner ik me drie dingen: vertrouwen en geduld. En doorzettingsvermogen.

Ik denk dat het beste wat ik tijdens dit hele proces heb gedaan, was mezelf toestemming te geven om te falen. Ik wilde iets nieuws proberen met gietschilderen dat ik nog nooit had gedaan: de verf gebruiken om een landschap te creëren in plaats van een abstract beeld. Op de een of andere manier wist ik dat ik de ervaring inging dat het tijd zou kosten (en verschillende doeken) voordat ik de resultaten begon te zien die ik wilde. Ik denk dat je dat geduld zou noemen.

Het was belangrijk om door te zetten. Kunstenaars leggen zichzelf vaak te veel druk op om mooie dingen te maken. Schilderen was veel leuker en leuker toen ik me realiseerde dat dit schilderij misschien niet het schilderij is dat ik wil, maar het zal me waarschijnlijk iets geven om te gebruiken voor mijn volgende project. Ik lach veel als ik terugdenk aan de eerste drie of vierde schilderijen. Hoewel ze niet precies waren waar ik op had gehoopt, leerde ze me allemaal meer over hoe ik daar moest komen. Dat noem ik doorzettingsvermogen.

Ik vind het heerlijk om naar deze schilderijen te kijken en ze te vergelijken.

Ze hebben allebei vergelijkbare kleurenschema’s en je kunt je voorstellen hoe de lucht in het eerste schilderij langzaam veranderde in de enorme lucht van schilderij zeven. De grond werd veel overtuigender toen ik overstapte van kantelen naar vegen. Het belangrijkste dat heeft bijgedragen aan het creëren van een gegoten landschap, was het toevoegen van een duidelijke horizonlijn. Hier begon het allemaal samen te komen.

Ten slotte, en ik merk dat ik dit vaak tegen mijn studenten zeg, probeer van elk schilderij iets te leren. Zelfs als je niet blij bent met een bepaald schilderij of project, leer ervan. Analyseer het schilderij en overweeg wat werkt en wat niet. De volgende keer dat je schildert, haal je eruit wat niet werkte en maak je de goede dingen opnieuw. Deze mentaliteit zal je helpen dingen te creëren waar je van houdt als het een onderdeel is van je schilderproces. Dat is het moment waarop je zelfvertrouwen begint op te bouwen. Als je eenmaal vertrouwen hebt in je capaciteiten, vind je het misschien niet zo erg als het even duurt om je doel te bereiken. Onthoud dat het maken van kunst een reis is, geen bestemming.

Heel erg bedankt dat je met mij op deze landschapsstromende reis bent gegaan. Vorige week heb ik 10 stappen geschetst die voor mij hebben gewerkt. Ik hoop dat je een canvas pakt en het nog een keer probeert. Deze landschappen kunnen heel mooi zijn.

Tracy Nelson: Van Een Brievenbus Een Bijpassend Huis Maken

Tracy Nelson: Van Een Brievenbus Een Bijpassend Huis Maken

Als je een vloeiende kunstenaar bent, wordt elk vlak oppervlak een kans om prachtige kunst te maken.

In de aflevering van vandaag bespreekt Tracy Nelson wat haar motiveerde om van haar brievenbus een gieter te maken, welke materialen ze gebruikte en enkele tips die andere geïnspireerde artiesten konden uitproberen.

Als je niet tevreden bent met de kleur van je brievenbus of je traditionele vierkante oppervlak beu bent en je je kunt voorstellen dat je van je brievenbus een kunstwerk maakt, dan is deze aflevering iets voor jou!

Acrylicpouring.com, een toonaangevende site voor vloeibare kunst, sponsort deze aflevering. Ze bieden inspiratie en tips voor vloeiende artiesten over de hele wereld.

Inleiding :

Welkom bij een nieuwe aflevering van The Fluid Arts Podcast met je gastheer Kvin White. Hier duiken we in de wondere wereld van vloeibare kunst, inclusief acrylgieten, alcoholinkt, harskunst en meer.

Tracy Nelson, de artiest van vandaag, heeft een fulltime carrière bij een digitaal bureau, woont in Richmond, Virginia en brengt de rest van haar tijd door met schenken, koken en tijd doorbrengen met mijn vrienden/familie.

Hoe Heb Je Acryl Gieten Ontdekt?

Een vriendin van mij liet me kennismaken met deze methode en het was ook grappig, want toen ze het me voor het eerst liet zien, raakte ik meteen verslaafd! De volgende nacht ging Id naar buiten en kocht alle benodigde benodigdheden en begon misschien een week lang in mijn eetkamer te gieten totdat ik me realiseerde dat dat niet duurzaam was. Kort daarna schopte ik mijn zoon uit een logeerkamer die hij echt niet gebruikte en maakte er mijn eigen studio van. Het is een geweldige hobby waar ik van geniet en die ik sindsdien doe.

Was dit jouw mailbox?

Ja. Het was een oude, vervallen, volledig zwarte metalen brievenbus die ik vroeger had. Mensen bleven erop slaan toen ze achteruit van mijn oprit reden.

Ik wilde net mijn brievenbus overschilderen om bij mijn huis te passen, maar toen zei een van mijn vrienden die me hielp met het plaatsen van de post: Waarom giet je hier niet over? Dit is wat je zou moeten doen. Mijn antwoord was dat ik niet echt wil dat het op de post komt, maar het is een geweldig idee. Ik kocht een nieuwe houten paal en verzamelde de benodigdheden. Ik heb de oude ook gespoten omdat het even ging duren.

Ik wist echt niet hoe dit echt zou aflopen.

Welke Benodigdheden Heb Je Gebruikt?

Ik kocht een grijsgekleurde brievenbus bij Lowes met een KILZ-primer. Ik heb een droogrek (vergelijkbaar met een droogrek voor afwas) dat ik bij Walmart heb gekocht, vuilniszakken die ik moet gebruiken voor dekking en een kleine container Helmsmen Minwax die je bij Lowes kunt krijgen. Je kunt Minwax kopen in spuitbussen of in dezelfde verpakking als primer.

Ik heb altijd Floetrol gebruikt. Ik hou van die oplossing om te mengen met de verf. Het kan moeilijk zijn om verschillende verven te mengen. Zelfs als u hetzelfde merk en type verf gebruikt, kan de consistentie variëren. Minwax liet de kleuren echt knallen!

Hoe Heb Je Het Gedaan? Stap Voor Stap:

Ik schilderde de paal wit zodat hij echt zou opvallen en ik maakte me geen zorgen over de kleur van de brievenbus omdat ik wist dat ik er toch primer op zou doen voordat ik erop goot. Ik heb toen de gebieden die ik niet wilde bedekken afgeplakt en er ongeveer vier keer op gegoten.

Ze werden allemaal in aparte kopjes gedaan en ik schonk ze afzonderlijk in. Ze waren allemaal snel door elkaar gemengd terwijl ik ze aan het inschenken was. Ik goot alleen op de ronde boog (de bovenkant ervan) en toen ging ik gewoon terug en schilderde de achterkant en de voorkant.

Mijn huis is wit met zwarte bekleding en een rode deur. Ik dacht: “Ok, laat me wit en zwart en rood en goud doen.” Het vermengde zich op sommige plekken en creëerde een lavendelkleur. Ik probeerde er vanaf te komen omdat het te duidelijk was.

Heeft het weersbestendigheid?

De tijd zal het leren, maar hier heb ik Helmsmen Minwax aangebracht. Ik ben gewoon geen grote fan van hars of iets dat te maken heeft met de afwerking van het proces. Minwax beschermt tegen de UV doordat het direct aan de zon wordt blootgesteld. Ik goot de vloeistof eruit op een borstel en begon hem af te vegen. Ik had een kleine wisser die samen met mijn hars kwam.

Hoe Lang Duurde Het Om Te Drogen?

Voor deze heb ik het maar twee of drie weken gegeven. De meeste van mijn projecten duren minimaal 30 dagen. Ik heb gevallen gehad waarbij de afwerking scheurde omdat deze niet goed was uitgehard. Ik geloof echt dat mijn verf dunner was dan ik normaal en dat is de reden waarom het veel sneller droogde.

Heeft U Tips Of Suggesties?

Deze heb ik op een rek gedaan, maar het zou beter zijn geweest om het op een Lazy Susan-type platform te doen waarmee je kunt bewegen en beide kanten kunt zien.

Spuit of schilder eerst de zijkanten die u stevig wilt hebben, plak ze vervolgens vast en keer terug om te gieten.

Begin te werken met oppervlakken die vreemd gevormd zijn, want het kan frustrerend zijn als je zo gewend bent aan alleen een plat oppervlak. Hoewel het gemakkelijk is, zult u het een uitdaging vinden om te werken met oppervlakken die niet vlak zijn.

Het was een uitdaging om beide kanten te zien. Ik keek maar naar één kant, dan zou ik het rechtzetten. Dan zou ik mijn aandacht op de andere kant richten en denken: “Oh, dat ziet er niet goed uit.” Het ziet er niet hetzelfde uit.

Probeer verspilling zoveel mogelijk te voorkomen en vind creatieve manieren om benodigdheden opnieuw te gebruiken. Mijn moeder maakt bijvoorbeeld elke dag kleine kopjes schoon nadat ze haar yoghurt heeft gehad. Ze bewaart dan de kopjes voor mij om te gebruiken in kleinere projecten.

Meng alle verven de avond ervoor, want dat vind ik het moeilijkste deel van het project.

De volgende keer zal ik wat meer nadenken over hoe ik de kleuren op elkaar giet.

Tracys-mediaplatforms:

Een Eenvoudiger Schenkproces Om Chaos In De Schenking Achter Te Laten

Een Eenvoudiger Schenkproces Om Chaos In De Schenking Achter Te Laten

Chaos is tegenwoordig overal aanwezig waar we ons keren. Ik ervaar het liever niet als ik iets nieuws creëer. Ik kies ervoor om de chaos gewoon in het water te laten. Dit wordt uiteindelijk gecreëerd door twee extreem verschillende componenten; chaos en organisatie. Voor mij is organisatie nodig om chaos te creëren.

Je hebt waarschijnlijk een systeem als je al een tijdje aan het gieten bent, ook al lijkt het je niet zo. Ik weet dat toen ik voor het eerst begon, ik overal was. Mijn werkgebied was constant in chaos. Ik zou het project verlaten om verf/gereedschap/papieren handdoeken/handschoenen enz. te vinden. Ik gooide flessen om en schonk bekers in; en in feite meer vernietigd dan ik heb gemaakt.

Wat erger is, ik zou beginnen te schilderen en niet weten wat ik wilde schilderen; de hoeveelheid verf die nodig is; wat te doen met de voorraden of natte doeken; en ga zo maar door. Er moesten zoveel beslissingen worden genomen en er ontstond zoveel verwarring en chaos dat mijn ware creativiteit daarbij verloren ging.

Na een paar maanden frustratie drong het tot me door dat het hele proces niet zo frustrerend en chaotisch hoeft te zijn. Ik wist dat als ik op de een of andere manier mijn gebied en de manier waarop ik denk door de benodigdheden van het gieten zou kunnen organiseren, ik me op het gieten zou kunnen concentreren, ontspannen en letterlijk met de stroom meegaan.

Organiseren is voor sommigen een karwei en voor anderen een feest. Ongeacht waar u zich op het spectrum bevindt, doe wat u het leukst vindt. Het maakt me productiever en leuker als ik een plan heb voor wat ik ga schenken voordat ik aan tafel ga zitten.

Het hebben van een plan voor wat je wilt bereiken kan frustratie verminderen, tijd en in mijn geval geld besparen door geen verf en andere benodigdheden, waaronder doeken, te verspillen.

Uw Benodigdheden Organiseren

U kunt uw ruimte indelen op een manier die u het handigst vindt. Ik heb drie opslagruimtes voor mijn benodigdheden; werkruimte, binnen handbereik en misc/bulk. De items die ik bij elke schenking gebruik, staan altijd op mijn schenktafel; wat ik misschien nodig heb, zijn slechts een paar stappen verwijderd en dingen die ik zelden gebruik of de bulkartikelen worden opgeslagen in andere ruimtes in huis.

Benodigdheden Voor Werkruimte

Overweeg hoe u verf, gereedschap en wegwerpmaterialen gebruikt. Welke gebruik je bijna elke keer dat je schenkt?

Ik bewaar mijn primaire kleuren (wit, zwart, blauw, rood en geel) op mijn tafel, klaar voor gebruik. Ik heb ook altijd verse papieren handdoeken en handschoenen, een spuitfles en een handvol schenk-/mixbekers. Er is een pot met water voor het opruimen van gereedschap en twee schone vuilniszakken voor afval en verf lopen onder het canvas weg. Ik gebruik zeker mijn fakkel elke keer als ik schilder, dus het is altijd achter aan mijn tafel.

Sluiten Maar Niet Sluiten

Ik bewaar de extra’s van de tafel om mezelf wat ruimte te geven om te werken en te ademen tijdens het schilderen, maar toch dichtbij genoeg om te bereiken als dat nodig is. Dus ik heb bijvoorbeeld niet alle 75 verfsoorten nodig, maar de rest kan gemakkelijk toegankelijk zijn om naar behoefte uit te trekken. De mijne zijn letterlijk anderhalve meter verwijderd van waar ik zit.

Ik gebruik graag een breed scala aan vormen om over te gieten, veeggereedschap, spatels, verschillende buizen en rietjes om door te blazen en natuurlijk mijn extra doeken. Hoewel ik alleen de primaire kleuren op mijn tafel bewaar, zijn er momenten waarop ik op het laatste moment een andere kleur of type (meestal metallics) moet toevoegen. Al deze items, samen met extra kopjes, handschoenen en handdoeken, zijn gemakkelijk toegankelijk, maar niet in de weg. Het lijkt me logisch om ze naast de tafel te houden.

Zelden Gebruikte Of Bulkartikelen

Misschien ben je net als ik en geef je er de voorkeur aan dingen in bulk te kopen. Floetrol per gallon – soms meerdere gallons als het in de aanbieding is of een tekort; koffers met wegwerpbekers en -handschoenen; inclusief papieren handdoeken en doeken zijn slechts enkele van mijn typische bulkaankopen. Je kunt maar een paar schilderijen in je atelier bewaren. Als je niet genoeg ruimte hebt, kun je de benodigde benodigdheden meenemen en de rest in de garage of kast bewaren. Wees creatief met je opslag.

Hier is mijn geheim! Ik heb meer dan twee jaar extra kopjes in een rieten mand bewaard voor iedereen die mijn huis binnenkomt – ze weten het gewoon niet.

Bewuste Organisatie Van Uw Werkruimte

Mijn werkruimte kan chaotisch zijn en mijn schilderijen zullen eronder lijden. Ik leerde al snel dat ik drie aparte ruimtes nodig had voor mijn schilderijen.

1. Een werkruimte die voor jou logisch is. Eenvoudige indeling met de essentie, met goede verlichting en op een hoogte die ik comfortabel kan gebruiken.

2: Ik geef er de voorkeur aan om de nieuw gemaakte pour ten minste 48 uur op een rooster over te brengen. Soms bedek ik de grotere stukken met een plastic bak als ik me zorgen maak over drijvers in de lucht, vooral als ik van plan ben het te verkopen of weg te geven.

3: Omdat ik in de Pacific Northwest woon, waar het gemiddeld acht maanden regen per jaar valt, laat ik de meeste schilderijen nog een paar dagen op een tafel drogen voordat ik mijn schilderijen signeer, vernis en schoonmaak. Ik gebruik deze ruimte ook om een stuk op te hangen om te zien hoe ik het leuk vind, omdat soms verschillende oriëntaties (portret of landschap) een vreemd schilderij iets kunnen maken waar je van houdt of waar je een hekel aan hebt. Besteed geen aandacht aan de naaimachine, het is gewoon meer eenvoudige creatieve opslag voor al mijn sluwheid! Het is zo zwaar dat ik het niet verplaats, behalve als ik aan het quilten ben.

The Grandma Way: Het is ook een plek waar mijn kleinzonen Ryder en Levi hun creatieve werken kunnen ophangen. We gingen naar dezelfde kunstacademie en ik zag de bloemen.

Mentale Voorbereidingstip

Soms zijn het de kleine dingen die het verschil maken. Het mengen van mijn verf is mijn favoriete ding. Dan haal ik eventuele extra verf, Floetrol en lege kopjes van tafel. Voor de meeste mensen is het een kleinigheid, maar voor mij is het een manier om mentaal over te schakelen van voorbereiden naar alleen maar aan het gieten denken.

Mijn Favoriete Tijdbesparende Tip

Door uw favoriete verven in een batch voor te mengen en ze in verzegelde flessen te verzegelen, kunt u tijd en geld besparen. Ik doe dit bijvoorbeeld met mijn wit, zwart, primair blauw, geel en rood. Als ik weet dat ik turkoois of koraal in meerdere schilderijen zal gebruiken, kan ik er meer van premixen om op te slaan. Het is makkelijk:

    • Meng je verf gewoon zoals gewoonlijk
    • Doe het mengsel in een schoon glas. Ik gebruik een verffilter om eventuele klonten op te vangen, maar het is niet nodig.
    • Sluit goed af om te gebruiken wanneer je het nodig hebt!

Dit zijn de meest elementaire ideeën die ik nuttig heb gevonden. Ik hoop dat het lezen over organisatie je zal helpen om kritischer na te denken over hoeveel tijd je voor en na het gieten besteedt. Onthoud dat je doet wat voor jou werkt; leer van je fouten; en manieren bedenken om uw eigen proces te verbeteren.

Hoewel ik talloze tips zou kunnen opnoemen die ik nuttig heb gevonden, hoor ik liever van je. Welke organisatorische trucs, gewoonten of nuances heb je opgenomen in je pre- of post-pour-proces?

Beginnershandleiding Voor Acryl Gieten Op Een Vinylplaat

Beginnershandleiding Voor Acryl Gieten Op Een Vinylplaat

Het leek onmogelijk om records op het eiland te vinden. Ik heb alle drie de liefdadigheidswinkels bezocht, maar kwam leeg aan. Ik plaatste een advertentie in de krant niets. Een vriend op Facebook kwam met een beter idee. Hij had 8 platen in zijn tuinhuisje die hij vond toen hij bij hem introk. De hoezen zijn in slechte staat, maar de vinylplaten zijn prima om op te schilderen.

Deze kleuren lijken zo veel op planeten voor mij, en ik was opgewonden. Ik nam de overgebleven kleuren van een veeg die ik hier deed, waar ik niet zo enthousiast over was, maar ik dacht dat de organische en natuurlijk ogende kleuren geweldig zouden zijn voor een planet-poging.

Vandaag was erg luidruchtig, dus ik heb de video opgenomen zonder audio en muziek toegevoegd. Zet het geluid zachter als je er last van hebt. Aan het einde kom ik binnen en laat de voltooide plaat zien en het is nu stil zodat ik kan spreken. Jake, heel erg bedankt dat ik mocht blijven schilderen.

PIN en deel dit artikel en deze video. Bewaar het voor later en deel het met je schildervrienden. Dank je wel.

Een Rood-wit Schilderij Met Duikvlag Vegen

Een Rood-wit Schilderij Met Duikvlag Vegen

Ok, dus ik kan niet stoppen met swipen! Ik doe deze keer iets totaal anders, en het is gewoon voor de lol. Manlief en ik zijn allebei enthousiaste duikers en instructeurs. Hoewel ik niet langer in het duiken werk, doet mijn man dat wel. Het is zijn taak om toeristen mee te nemen op een boot naar het Caribisch gebied en ze te laten duiken. Verschrikkelijk! Maar iemand moet het doen (knipoog).

De duikvlag die aangeeft dat duikers onder water zijn, is rood met een witte diagonale streep, dus ik besluit dat te proberen na te maken. Dus dit is een simpele veeg met wit en één kleur, hoe werkt dat?

Het gaat niet altijd zoals gepland. Ik krijg vlekken op de witte verf nadat deze is opgedroogd. Zijn dat bubbels? Zijn het bubbels? Niet zeker. Mijn canvasbord trekt krom en als ik het vervolgens naar achteren probeer te buigen, komt er wat van mijn verf van het canvas af, waardoor er luchtbellen ontstaan. Maar ik maak me geen zorgen, we houden er allebei nog steeds van en zullen het ophangen en er graag naar kijken.

Ik vraag me af of ik wat mini’s kan maken en ze in de duikwinkel kan verkopen? Je kunt mijn video hieronder zien en enkele foto’s eronder. Bedankt voor het kijken.

Deel dit artikel en de video door het te PINen om het op te slaan voor later en om te delen met andere schenkers.

Een Acrylgiet Verfraaien Met Lantaarns

Een Acrylgiet Verfraaien Met Lantaarns

Hoewel ik graag mijn geheime recept voor de verfmix zou willen delen, kan ik dat niet. Het is vrij eenvoudig, slechts één deel verf en twee delen Floetrol. Bij dit stuk ging ik vanwege de grootte met Apple Barrel-verf. Ik hou persoonlijk van de dunne laag die ik krijg, zodat versieringen gemakkelijker zijn.

Aan al mijn kleuren, rood, oranje en geel, was een beetje siliconen toegevoegd. De siliconen waren niet in het wit dat ik eerst op het canvas legde. Daarna deed ik de gebruikelijke veeg zwart bovenop en liet ik het ongeveer een week drogen. Hieronder ziet u het resultaat van de eerste veegbeweging vóór versieringen.

Nu voor de grote vraag, versieringen. Voor de meeste van mijn schilderijen, waaronder deze, beslis ik pas wat ik moet doen voor een verfraaiing nadat het gietgedeelte van het proces is voltooid. Ik wacht tot het gieten is voltooid om te zien welke ideeën bij me opkomen. Het is als een spel waarbij je naar de wolken kijkt totdat iets op een dier of vorm lijkt. Dat is wat ik doe met mijn gietstukken, gewoon naar het gietstuk staren totdat ik zie wat het uiteindelijke schilderij zou kunnen zijn.

Zodra ik het idee voor de lantaarns heb, begin ik ze te verfraaien. Omdat ik al een tijdje aan het schilderen ben, is dit onderdeel makkelijk voor mij. Ik bouw gewoon bovenop de stort. Ik behandel het als een leeg canvas en schilder gewoon wat ik wil, hoe ik het wil.

Ik gebruik Liqutex Basics voor al mijn versieringen en in dit geval nam ik titaniumwit en deed ik mijn spookschilderij zoals ik het noem. Dit is een silhouet in wit van de vormen en afbeeldingen die ik toevoeg. Ik laat dat drogen en schilder dan al mijn details er bovenop.

Zodra mijn schilderij droog is, vernis ik het met rustoleum gloss clear 2x ultra cover en ze is klaar om te gaan.

Voor degenen die nog niet bekend zijn met verfraaien, raad ik je aan om te gaan met waar je je het prettigst bij voelt. Als je niet gewend bent om te schilderen, begin dan misschien met een oud gegoten canvas, je kent die rommel die we allemaal hebben door iets te proberen. Je kunt eerst met iets soortgelijks oefenen. Of teken eerst op gewoon papier voor een ontwerp. Als je er niet klaar voor bent, is er geen reden tot paniek.

Ik hoop dat je dit nuttig vond. Ik wil graag iedereen bedanken die liefde en steun heeft getoond voor mijn kunst. Het heeft me echt aangemoedigd om nog meer te schilderen.

Als je geïnteresseerd bent om te leren acrylverf te maken, bekijk dan enkele van deze beginnerscursussen door Rod Moore (een van de meest bekende instructeurs voor acrylverf):